Akkor, most valami egészen más: Alkalmazzuk a Toyota-módszert a közigazgatás vezetésében!

Irányzatok jönnek, irányzatok mennek a közigazgatás irányításában. Magyarországon ebből nem sokat szoktunk érzékelni. Azért hasznos lehet tudni arról, hogy az éppen uralkodó irányzatnak, amelyet a Közszektor Új Menedzsmentjének (New Public Management) hívnak, van egy nagyon erőteljes kritikusa. John Sedonnak hívják. Állítása szerint erősen kétséges az a szemlélet, amelynek néhány meghatározó eleme a következő: back/office megkülönböztetése, közös szolgáltató központok (shared services), kiszervezés, benchmarking, összevont telefonos ügyintéző központok (call center), központosítás, ISO 9000 stb. Gyakorlatilag a mostanság uralkodó szemlélet és gyakorlat összes “szent tehenét” kritika alá vonta. Kiindulópontja az a japán gyakorlat, amely később Toyota-módszerként vált közismertté.

Forrás:
The Systems Thinking Review
Why do we believe in economy of scale?, (pdf)
John Seddon,Wikipedia szócikk

A bejegyzés kategóriája: közigazgatás:külföldön
Kiemelt szavak: , , , , .
Közvetlen link.