Skip to main content
közigazgatási informatika

A kormányzat iPhone alkalmazásokat fejlesszen?

Szerző: 2010. október 1.No Comments

Andrea Di Maio kiindulási pontja a friss angol jelentés, amelyből kiderült, hogy számos iPhone alkalmazást fejleszt (vagy fejlesztett) az angol kormány. Ezek általában egy adott ügy intézésre szolgálnak. A probléma másképpen is felvethető. Ha félretesszük azt a kérdést, hogy miért csak egy adott platformra fejlesztenek, akkor is marad az a probléma, hogy nem elég az alkalmazást kifejleszteni, a belső folyamatokat is hozzá kell ehhez igazítani. Mindenképpen kockázatos a helyzet mert, ha az alkalmazás sikertelen, akkor ez pénzpocsékolást jelent. Ha sikeres, és nem kísérik szervezeti változások, akkor ismét csak negatív visszhangot fog kiváltani, hogy a kormányzat nem képes gyorsan reagálni (mert például a hagyományosan dolgozó szervezet nem képes feldolgozni az új, nagy tömegű információt). A megoldás egyik útja lehet, ha nem a kormányzat fejleszti az alkalmazásokat, hanem a civilek, és egyben ők alakítják ki az információ feldolgozásához szükséges folyamatokat. Andrea Di Maio példája szerint a közösségnek kell kifejlesztenie az úttestek hibáit bejelentő alkalmazást (fénykép beküldése stb.), egyben értékelnie is a bejelentett problémákat fontosságuk szerint.

Ki nem mondottan persze arról van szó, hogy a Web 2.0 kiterjesztéseként megjelenő Kormányzat 2.0, amely a nyílt kormányzati adatokon és az állampolgári részvételen alapul, valós fejlemény-e, vagy csak a fejlett országok demokratikus berendezkedésének mélyülő válságára adott reakció. Az elmélet szerint a kormány feladata “annyi”, hogy biztosítsa a közigazgatási szolgáltatások nyújtásában az állampolgári részvétel műszaki, jogi és szervezeti feltételeit, a civil szektor pedig élni fog ezzel a lehetőséggel. Egyenlőre ebből nem sok valósult meg, persze lehet, hogy egyszerűen kevés idő telt még el.

Forrás:
Should Governments Develop iPhone Apps?, Andrea Di Maio blogja, 2010. július 14.