Skip to main content
közigazgatási informatika

Új-Zéland: Új kormányzati irányok és prioritások a kormányzati infokommunikáció számára

Szerző: 2010. november 2.No Comments

A kormány meghatározta a kormányzati infokommunikációval kapcsolatos irányokat és prioritásokat. Az új dokumentum váltja fel a 2006-ban megfogalmazott e-kormányzati stratégiát. Az operatív és stratégiai irányítás egyben átkerült a Belügyminisztériumhoz.

Rövid összefoglaló:
Jelmondat: Az infokommunikáció központi jelentőségű az olcsóbb, jobb minőségű közszolgáltatások eléréséhez.

1. Egyértelmű vezetést és irányítást biztosítani
1.1 Az intézményi vezetők által irányított közös szervezeti együttműködések erősítése az informatikai beruházások és az informatika teljesítményének határozottabb vezetésével.
1.2 Hozzáigazítani a kormányzati szervezetek infokommunikációs tevékenységének kezelését az ebben a dokumentumban megfogalmazottakhoz.
1.3. Az összkormányzati együttműködést ösztönző finanszírozási modelleket kell kialakítani.

2. Támogatni a nyílt és átlátható kormányzatot
2.1 Megjavítani a nagyközönség hozzáférését a kormányzati adatokhoz és információhoz.
2.2 Támogatni a lakosságot, a közösségeket és vállalkozásokat, hogy hozzájáruljanak a szakpolitikai kezdeményezésekhez és a közszolgáltatások teljesítményének megjavításához.
2.3 Piaci lehetőségeket teremteni a kormányzati adatok és információ újrafelhasználásával.

3. Megjavítani az integrált szolgáltatásnyújtást
3.1 Elsőbbséget kell adni a közös szolgáltatásokba történő befektetéseknek, hogy integrált, sokcsatornás, összkormányzati szolgáltatásnyújtás alakuljon ki.
3.2 Megjavítani a kormányzati webes jelenlét kezelését és tartalmát.

4. Erősíteni az összkormányzati szervezeti képességeket
4.1 Ésszerűsíteni az infokommunikációs infrastruktúrával és szoftverrel kapcsolatos befektetéseket, beszerzéseket.
4.2 A közös szervezeti folyamatok szabványosításával és összevonásával csökkenteni a ráfordítások többszörözését.
4.3 Hiteles adatforrásokat létesíteni a szervezeti folyamatok hatékonyságának javítására.
4.4 A központi közigazgatásban dolgozók képzését és alkalmazását össze kell hangolni a jelen dokumentummal.

5. Megjavítani az infokommunikáció működtetésének vezetését
5.1 Megjavítani a már rendelkezésre álló rendszerek hatékonyságát.
5.2 Megjavítani az infokommunikáció költségstruktúráit a mérethatékonyság összkormányzati kiaknázásával.
5.3 Bevonni az infokommunikációs ipart az innováció javítására és a költségek csökkentésére.

Forrás:
Directions and Priorities for Government ICT Cabinet Paper (pdf)
Directions and Priorities for Government ICT (pdf)
Enabling Directions and Priorities for Government ICT (pdf
Cabinet Minute (pdf)
Internal Affairs to lead ICT for government (sajtóanyag)
Media Release from Internal Affairs Minister Nathan Guy (7 October 2010) (pdf, sajtóanyag)
NZ Govt sets clear ICT expectations, Government News, 2010. október 28.