Skip to main content
közigazgatási informatika

Kerekasztal beszélgetés a közigazgatás elektronizálásáról, a magyar közigazgatás információs rendszereinek alappilléreiről

Szerző: 2010. november 10.november 15th, 2010No Comments

Informatika a Társadalomért Konferencia, 2010. november 11-12., Anna Grand Hotel, Balatonfüred, 2010. november 12. péntek 11:15

A beszélgetés javasolt témája
1., Hogyan tud hozzájárulni a közigazgatási informatika a közigazgatás megújításához? Hogyan az átmenet támogatásához, és hogyan az új működés stabilizálásához?
2., Lehet-e egy törzsadatbázis-alapú közigazgatási informatikát teremteni – viszonylag redundancia-mentesen? Mi lesz az elektronikus közigazgatási keretrendszer sorsa?
3., Milyen mértékig egészséges a szervezeti centralizáció és milyen szinttől kell a központnak csupán ellenőriznie és szabályoznia?
4., Mi legyen a központi rendszer szerepe a jövőben? Hol a határa a szakrendszereknek és mit érdemes központosítani?
5., Az Új Széchenyi Terv középpontjában a gazdaság fejlesztése áll. Mennyiben és mely eszközökkel járulhat hozzá ehhez a közigazgatási informatika? Az új célokhoz igazítható-e a beszerzési politika, a
technológiaválasztás?
6., Ügyindítás vagy ügyintézés legyen-e az IT támogatás középpontjában?
7., Mennyiben tekinthető példának a bankok IT szolgáltatásainak fejlődése (telefonos ügyintézés, önkiszolgáló ügyintézés stb.)?
8., Mennyiben kell figyelembe venni az IT iránt kevésbé fogékony, vagy helyzetük folytán azt használni nem tudó társadalmi csoportok igényét? Mi lehet itt a telefonos ügyintézés szerepe?

A beszélgetés javasolt menete:
Kiselőadások a közigazgatási szereplők részéről (szervezeti feladatok, küldetés, elképzelések az elektronikus közigazgatás-fejlesztésről)
Céges reagálás
A fenti témák átbeszélése kerekasztal-beszélgetés formában
Összegezés

Forrás:
Informatika a Társadalomért Egyesület