Skip to main content
közigazgatás: magyar

Gyorsabb és hatékonyabb hivatali ügyintézés?

Szerző: 2010. november 30.No Comments

„- Ha ma megjelenik, mondjuk egy vállalkozó, akkor most megyei szinten ezerfelé kell szaladnia. Január 1-től megindul egy integrált ügyfélszolgálat, ahol egyre több ügyet lehet majd egyablakos rendszeren keresztül elintézni, azaz mindent egy helyen. Ez nagy előrelépés. Olyan egyszerűsítésekre kell gondolni, mint például a cégalapítás esetében. Ha az ember tizenöt éve céget akart alapítani, akkor bement a cégbíróságra, ahol beadott egy cégbejegyzési kérelmet. Ehhez kellett egy statisztikai szám, amiért a Központi Statisztikai Hivatalba kellett mennie, végül egy adószám is az APEH-tól. Három helyre kellett elmenni, és három helyen kellett sorban állni. Most, ha bemegy a cégbíróságra, leadja a cégbejegyzési kérelmet, automatikusan megkapja a többi szükséges adatot az ő integrált ügyfélszolgálatukon keresztül. Ehhez hasonló változások lesznek januártól. Egyelőre még csak egy bizonyos kör tartozik majd ebbe bele, ami 2013-ban fog jelentősen bővülni, mert még számos jogszabályt kell addig módosítani. ”

Forrás:
Gyorsabb és hatékonyabb hivatali ügyintézés?, Bognár Krisztina, Hír6,hu, 2010. november 24.