Skip to main content
közigazgatási informatika

Elindult az elektronikus ügyintézés a katasztrófavédelemnél

Szerző: 2011. január 6.No Comments

„Élesben működik szerdától az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságon az elektronikus hatósági ügyintézés, illetve elektronikus iratkezelés. Az ügyfelek mostantól így intézhetik hatósági ügyeiket, elektronikus nyomtatványokat nyújthatnak be az ügyfélkapun keresztül. Az OKF szerint a rendszerrel lehetővé vált a dokumentumok hatékonyabb kezelése is.
Az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) célja, hogy a teljes közszférában létrejöjjenek a hatékonyabb munkavégzés feltételei, beleértve az elektronikus közigazgatás megteremtését. A katasztrófavédelemnél mostanáig majdnem minden dokumentációt papír alapon kezeltek, a változás első lépéseként az EKOP résztvevői bemutatták az átalakítással kapcsolatos terveket az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságon.

A most elkészült rendszerek fejlesztésére az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program „Közigazgatási szolgáltatások elektronizálása” felhívásra nyújtott be pályázatot 2009 áprilisában. Ennek elbírálása után, 2009 decemberében indult meg a projekt megvalósítása 425 millió forint támogatásból. Ennek 85 százaléka az Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alapjából, 15 százaléka pedig a Magyar Köztársaság központi költségvetéséből származik.

Szerdától a rendszer már élesben működik. Az ügyfelek mostantól elektronikus úton intézhetik hatósági ügyeiket, elektronikus nyomtatványokat nyújthatnak be az ügyfélkapun keresztül, valamint lehetővé vált a dokumentumok hatékonyabb kezelése, csökken a papír alapú munkavégzés. Az OKF ígérete szerint a fejlesztés hatására a társhatóságokkal való együttműködés gyorsabbá és jobb minőségű válik, az ügyintézés folyamata pedig egyszerűbb lesz.”

Forrás:
Elindult az elektronikus ügyintézés a katasztrófavédelemnél, Lánchír Rádió, 2011. január 5.