Skip to main content
gazdaságinformatika

A vásárlás “új dimenziói” a magyar boltokban

Szerző: 2011. január 10.No Comments

„Izgalmas fejlesztések zajlanak több magyar áruházláncnál is: digitális polccímke, mobil-alkalmazás, telefonos fizetés, automata pénztár kövezheti ki a vásárlói szokások forradalmi változásának útját. Több piaci szereplő is újított tavaly, év elején ezeket vette sorra a penzcentrum.hu.
A Dunakeszi-Fóton nemrég megnyílt Tesco áruházban december közepén adták át azt a négy kasszát, ahol a vásárlók maguk intézhetik a fizetést. Emellett újítottak a hagyományos kasszákon is, megnyitottak ugyanis hat úgynevezett kosaras pénztárat.
Az önkiszolgáló pénztárak teljesen automatizáltan működnek. A vásárlók maguk olvassák be a kiválasztott termékek vonalkódját, majd a végösszeget készpénzben vagy kártyával egyenlíthetik ki. Az automata pénztár természetesen visszaad és nyugtát is nyomtat a vásárlásról.
…a júniusban bemutatott szandaszőlősi (szolnoki) Coop szupermarket…Az áruházban a legmodernebb infokommunikációs rendszer folyamatos tájékoztatást ad az aktuális információkról, az egyes termékek összetevőiről, áráról, segít a választékból az igénynek legmegfelelőbb termék kiválasztásában. A mérlegeken mérés közben videófilmek, képek, receptek adnak ötletet, például ahhoz, hogy mit főzzünk ma vacsorára. Kézbe vehető a vásárlás, a mobil eszközökön követhető a kosárban szereplő áru aktuális értéke. A pénztárnál a fizetés akár egy mobiltelefon segítségével is megoldható, vagy a mobilunkra megérkezett kupon felhasználható.

Országszerte 400 SPAR, Kaiser’s és Interspar üzlet kasszájánál elérhető a MobilFizetés szolgáltatás, így a Telenor és a T-Mobile ügyfelei ezen túl már a bevásárláskor is a mobiljukat készíthetik elő készpénz vagy bankkártya helyett.

A barkácsáruházak piacán is láthatunk jövőbemutató fejlesztéseket. A Praktiker már 2009-ben modern IT-eszközöket integrált székesfehérvári üzletébe. Az áruházban szintén az elektronikus árcímke mutatja valamennyi termék árát a papíralapú polccímke helyett, így egyetlen gombnyomással lehet árat változtatni… A pénztárzónában korszerű bankkártya-terminálok és új generációs, érintőképernyővel rendelkező IBM-gyorskasszák működnek”

Forrás:
A vásárlás “új dimenziói” a magyar boltokban, Trademagazin, 2011. január 10.