Skip to main content
közigazgatás: magyar

Olyan közigazgatás kell, ahol mindenki jól érzi magát

Szerző: 2011. február 1.No Comments

„„Az elmúlt húsz évben azt lehetett hallani, hogy értékmentesen kell dolgozni a közigazgatásban, darab–darab, akta–akta, kilogramm–kilogramm, tonna–tonna” – mondta a miniszterelnök-helyettes, tárcavezető a Vas megyei kormányhivatal dolgozóinak állománygyűlésén elmondott köszöntőjében, hangsúlyozva, ő nem hisz ebben. A közigazgatásnak szerinte értékelvűnek kell lennie; ez az érték pedig „a közjó szolgálata, a nemzet szolgálata, a nemzet minden tagjának szolgálata”. A közigazgatás jelenleg is tartó átszervezésének szavai szerint az a célja, hogy emberközpontúvá, ügyfélcentrikussá, a korábbinál sokkal hatékonyabbá tegyék.

A kormányablakok Navracsics szerint az első kísérletei, „első szigetei” annak, hogyan lehet olyan közigazgatást megteremteni, ahol mindenki jól érzi magát, az ügyintéző és az ügyfél is, és ahonnan az ügyfél nem mérgelődve, hanem elégedetten távozik. A közigazgatás átszervezésének azt a célt is szolgálnia kell, hogy az emberek véleménye megváltozzon az államról, amelyet sokan ma kényszerű rossznak, sőt ellenségnek tekintenek – fejtette ki. Ebből következik az is, hogy az államigazgatásban dolgozókat olyan embereknek tartják, akik jobb híján dolgoznak ezen a területen, mert a munkaerőpiacon máshogy nem tudnának érvényesülni – fűzte hozzá.

Navracsics szerint a közigazgatás képes jó szakmai teljesítményre, a változásoknak pedig hozzá kell járulniuk ahhoz is, hogy a közigazgatásban dolgozók visszakapják társadalmi rangjukat és önbecsülésüket. Még ebben az évben bemutatják a kormánytisztviselők életpályamodelljére kidolgozott javaslatukat – mondta a miniszter.”

Forrás:
Olyan közigazgatás kell, ahol mindenki jól érzi magát, Magyar Nemzet, 2011. január 31.