Skip to main content
gazdaságszakirodalom

Postai szolgáltatások stratégiai tervezése hasonlóságelemzéssel

Szerző: 2011. március 6.No Comments

„A Magyar Posta Zrt. monopol helyzete a hivatalos iratokra illetve 50gr alatti szabványlevelekre terjed ki, ami a kézbesítő forgalom 80-85%-át fedi le. A 2013-as piacnyitással ez a monopolhelyzet megszűnik.
Fontos tudnunk milyen stratégiai lépéseket tesz a Magyar Posta Zrt. azért, hogy piaci részesedését megtarthassa, illetve növelni tudja. Minden stratégiai lépés következményekkel járhat, és szükséges a következmények pontos meghatározása ahhoz, hogy fel tudjunk vázolni egy olyan rendszert, amiben hatékonyan rá tudunk világítani az egyes elemek jelentőségére.
Tudjuk, hogy a Magyar Posta Zrt. egyetemes szolgáltató, de a piacnyitás után, milyen stratégiai lépésekre lesz szüksége ahhoz, hogy sikeres, versenyképes tudjon maradni a piacon? Ezzel a tanulmánnyal arra szeretnék rávilágítani, hogy 2003-2007-es adatok alapján a különböző vizsgálati szempontokat számba véve, hogyan alakul a cég helyzete más országokhoz viszonyítva.”

Forrás:
Postai szolgáltatások stratégiai tervezése hasonlóságelemzéssel, Vernyik Mónika, szakdolgozat, Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet, 2010 (pdf)