Interjú Horváth Lászlóval, Heves Megye Kormánymegbízottjával

„A kormányhivatalok létrehozása alapvetően a funkcionális feladatok integrációjával járt együtt. Ezért stratégiai kérdés, hogy a törzshivatalban biztosítottak legyenek a magas színvonalú munkavégzés személyi és tárgyi feltételei. Különösen fontos a költségvetési gazdálkodási és működtetési feladatellátást biztosító pénzügyi főosztály kellően strukturált szervezetének kiépítése és megfelelően képzett szakemberekkel való feltöltése. A már jelenleg is 759 fős hivatali létszámra figyelemmel, úgyszintén kiemelt hangsúllyal bír a humánpolitikai területen a szakképzett létszám biztosítása.

A Heves Megyei Kormányhivatal egyébként tizenöt szakigazgatási szerv integrációjával jött létre, ebből kettő – az építésfelügyelet, illetve a szociális és gyámhivatal – korábban is a megyei közigazgatási hivatalhoz tartozott.

– Hogyan értékelné az elmúlt két havi munkát? Mit sikerült elérni, és mi az, ami még Önök előtt áll a közeljövőben?
– A területi integrációt követően a kormányhivatal megkezdte a működését, és jelenleg is zökkenőmentesen és hatékonyan látja el feladatait. Területi szinten a funkcionális feladatok ellátására nem jött létre külön szervezet, hanem a kormányhivatalon belül egységesen a törzshivatal foglalkozik ezekkel, például a beszerzésekkel, a karbantartással, a felújítással. Ennek köszönhetően a korábban tapasztalható párhuzamosságok megszűntek, és a működési költségek jelentős mértékben csökkentek.

A Kormányablakok szintén több mint két hónapja működnek. Az Önök megyéjében mik a tapasztalatok?
– A Heves Megyei Kormányablakot az eltelt nagyjából két hónapban minden korosztályból keresték már az ügyfelek. Január, illetve február első hetében a felsőoktatási intézményekbe jelentkező diákok jöttek ügyfélkaput létesíteni, de egyre több felnőtt is regisztrál ügyfélkaput. Elmondásuk szerint leginkább az adóbevallás miatt igénylik a mindenki számára ingyenes szolgáltatást.

– Mennyire kedvelték, szokták meg az új lehetőséget? Főként mivel kapcsolatban keresik fel az ügyintézőket?
– A Kormányablak ügyintézőit leggyakrabban családtámogatási szolgáltatásokkal kapcsolatban, ezen belül is családi pótlék- és anyasági támogatási igényekkel keresik fel, de február 28-ig leadhatták a nagycsaládos gázár-támogatási kérelmeket is. Az ügyfélszolgálati munkatársak segítségét szokták kérni a nyomtatványok kitöltéséhez, ugyanakkor leadtak már utazási utalványokat is és az egyéni vállalkozással kapcsolatos adatváltozások bejelentésében is nyújtottunk segítséget. Több visszatérő, elégedett ügyfélről számoltak már be az ügyintézők.

A „hosszított” nyitva tartás, amely hétfőtől péntekig reggel 8-tól este 8 óráig tart, lehetővé teszi, hogy az emberek a munkaidő után intézzék ügyeiket. A Kormányablakok ügyköreit folyamatosan bővülnek, így március 15-ét követően az egyszerűsített honosítási kérelmek is leadhatók lesznek Egerben, a Klapka György u. 9 alatt működő Kormányablakban. Külön kiemelném, hogy munkatársaink az Új Széchenyi Terv által kínált pályázati lehetőségekről is naprakész tájékoztatást tudnak nyújtani.”

Forrás:
Interjú Horváth Lászlóval, Heves Megye Kormánymegbízottjával, Belföldi Hírek, 2011. március 16.

A bejegyzés kategóriája: közigazgatás:magyar
Kiemelt szavak: , , , .
Közvetlen link.