Közösségi bújócska: ki hol jár éppen?

„A Foursquare után a nagy rivális, a Facebook Places is elérhető a hazai (mobil) internetes közösség számára. Sokan adatvédelmi problémákat feszegetnek a közösségi bújócska kapcsán, mások viszont élvezik, hogy megoszthatják, merre járnak éppen.

A helyfüggő közösségi oldalak, szolgáltatások versengése tavaly érte el az átlagos felhasználók által is látható szintet, és lettek hirtelen nagyon népszerűek az USA-ban. A hasonló profilú oldalak csatájából végül a Foursquare került ki győztesen. Az oldalnak jelenleg hét és fél millió regisztrált felhasználója van, és naponta 35 ezerrel nő a tagok száma.

Tavaly a Facebook is bejelentette saját helymeghatározáson alapuló közösségi szolgáltatását, a Places-t (helyek). Sokaknak azonnal az volt a véleményük, hogy a Foursquare-nek befellegzett, hiszen a közösségi oldal félmilliárd felhasználójának egyre nagyobb részt lóg egész nap a közösségi oldalon, mobiltelefonja segítségével. Természetesen a közösségi bújócska nem öncélú szórakozás (bár annak sem rossz), a szolgáltatások kifejlesztői hamar rájöttek az üzleti jelentőségére annak, ha a felhasználók bejelölik, merre járnak éppen. A felhasználók bejelentkezéseikkel megjelölik azokat a boltokat, éttermeket, szórakozó vagy éppen pihenő helyeket ahova rendszeresen vagy szívesen járnak – innentől kezdve pedig minden regisztrált hely potenciális reklámfelület.”

Forrás:
Közösségi bújócska: ki hol jár éppen?, HVG.hu, 2011. április 4.

A bejegyzés kategóriája: gazdaság, informatika
Kiemelt szavak: , , , .
Közvetlen link.