Nem tolonganak az ügyfelek a kormányablakoknál

„Vinnai Győző, a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei kormányhivatal vezetője szerint sikertörténet a Nyíregyházán nyitott kormányablak, közlése alapján ez a legnagyobb vidéki ügyfélforgalmat bonyolító kormányablak. A január 3-ai nyitás óta 6900 ügyet kezdeményeztek itt, vagyis naponta átlagosan 50-60-at. Hozzátette: az embereknek még meg kell szokniuk a hosszabb nyitva tartási időt, vagyis azt, hogy a hivatalt munka után, este nyolcig is fel lehet keresni.

Nyíregyházán négy ablakot nyitottak, két műszakban összesen tízen dolgoznak itt. Jellemzően – 15 százalékban – családtámogatási ügyekkel (gyes, gyed, családi pótlék) fordulnak hozzájuk, mintegy 7 százalék azok aránya, akik személyes ügyfélkaput nyitnak, illetve vállalkozói adatokat kérnek. Általában a hét első három napján több az ügyfél, főként napközben keresik fel a belvárosi kormányablakot. Március 15. óta itt adhatók be az egyszerűsített honosítási eljárás dokumentumai, Nyíregyházán eddig több száz kérelmet vettek át.

Tömegek nincsenek a kormányablakban – ismerte el a kormányhivatal vezetője, de szerinte jó eredmény, hogy napi 50-60 ügyet intéznek itt az állampolgárok. (Összehasonlításul: a nyíregyházi önkormányzat okmányirodájában 20 ablakban napi 50-500 közötti az ügyfélforgalom, határidős – adó, szociális – ügyeknél – napi 500-tól is több.)”

Forrás:
Nem tolonganak az ügyfelek a kormányablakoknál, Szabolcs Online, 2011. május 9.

A bejegyzés kategóriája: közigazgatás:magyar
Kiemelt szavak: , , , , , , .
Közvetlen link.