Gyorsabb és kényelmesebb ügyintézést biztosít az elektronikus fizetés

„Az elektronikus közszolgáltatásokkal összefüggő elektronikus fizetésekre és elszámolásokra vonatkozó szabályokról szóló kormányrendelet tervezete lényegesen rövidebb és kényelmesebb ügyintézést biztosít az ügyfelek számára. Az elektronizációnak köszönhetően gyorsabbá és hatékonyabbá válik a közigazgatás, csökken a papírfogyasztás, az utazások száma és így az ezzel együtt járó környezetkárosítás is. Az előterjesztés egyelőre csak tervezet, a kormány még nem tárgyalta meg, ezért ez ebben a formájában nem tekinthető a kormány álláspontjának.

A tervezet az elektronikus közszolgáltatásról szóló törvény felhatalmazó rendelkezésének megfelelően a jelenleg megvalósítás alatt álló EFER kiemelt EU-s projekthez igazított szabályokat tartalmazza. Az EFER lehetővé teszi, hogy az ügyfelek fizetési kötelezettségeiket (pl. egyes adófajták, illetékek, szolgáltatási díjak) a közigazgatási hatóságoknak a rajta elérhető fizetési megoldással teljesíthessék. Az ügyfelek így a már napi gyakorlatban alkalmazott elektronikus fizetési lehetőségeket (internetbank, mobilbank, bankkártyás fizetés) használhatják az állammal szemben fennálló fizetési kötelezettségeik teljesítésére. Az elektronikus fizetés az ügyfeleknek kényelmesebb és jelentős időmegtakarítással jár.

A gyorsabb szolgáltatásokon keresztül a vállalkozások pénzügyi terhei is csökkenek. Emellett az elektronikus fizetés néhány pénzügyi terhet (pl. postaköltség, utazási költség) ténylegesen ki is válthat, így ezzel az ország versenyképessége is növekszik.

Az EFER lehetővé teszi azt is, hogy az egy ügyhöz tartozó, de különböző jogosultaknak történő befizetések egy fizetési tranzakcióval valósuljanak meg, így csökkenthető a tranzakciók száma és költsége. Az összevonhatóságról több, különböző jogcímen fizetendő tétel (pl. személyi jövedelemadó, vagyonszerzési illeték) esetén az ágazati jogszabályok rendelkeznek.

Az állami intézmények gyorsan és egyszerűen beépíthetik működésükbe az elektronikus fizetési szolgáltatást. Az ágazati jogszabályok módosításával egyre több közigazgatási hatóságnál válik lehetővé az EFER igénybevételével való elektronikus fizetés. Az EFER továbbfejleszthető és gyorsan beépíthetők a rendszerbe a piaci fejlődés eredményei és az új fizetési megoldások.

A rendelettervezet rögzíti, hogy a központi rendszer működtetője a jövőben az EFER kivételével a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, az EFER működtetője a Nemzetgazdasági Minisztérium, illetve a felügyelete alá tartozó szervezetek. Az EFER üzemeltetője is elválna a központi rendszer üzemeltetőjének személyétől, tehát a Magyar Államkincstár látná el az EFER üzemeltetési feladatait. Az előterjesztés szerint a kormányrendelet hatályba lépése az EFER üzembe helyezéséhez igazodik.

Az észrevételeket 2011. május 25-ig a boglarka.csakany@kim.gov.hu e-mail címre várjuk.”

Forrás:
Gyorsabb és kényelmesebb ügyintézést biztosít az elektronikus fizetés, Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium – Jogszabálytervezetek, 2011. május 23.

A bejegyzés kategóriája: közigazgatás:magyar, közigazgatási informatika
Kiemelt szavak: , , , , , .
Közvetlen link.