Skip to main content
gazdaság

Magyar online kereskedőtől szeret vásárolni a magyar

Szerző: 2011. június 3.No Comments

„Az Európai Bizottság tegnap kiadta a nemzetközösség digitális fejlődésének ütemét előíró Digitális Menetrend első, úgynevezett eredménytábláját, mely a célkitűzések fényében értékeli a tagországok eddigi teljesítményét. Internethasználatban már jól állunk, de az e-kereskedelem terén bőven van mit behozni – derül ki a jelentésből.

Az Európai Bizottság által összeállított, nyilvánosan elérhető, nagyjából 60 indikátorból felépülő eredménytábla hazánkra vonatkozó legfőbb tanulsága, hogy a magyarok továbbra is rendkívül bizalmatlanok az internetes kereskedelmi formákkal kapcsolatban, különösen, ha a kereskedés az országhatáron túlra irányul. A jelentés alapján jól látszik az is, hogy bár a vezetékes szélessávú internet-penetráció, valamint az internethasználati arányok tavaly már többé-kevésbé közelítették az uniós átlagot, a notebookos és telefonos internethasználat jócskán elmarad az átlagtól.

A jelentés szerint Magyarországon a háztartások vezetékes szélessávú internet-ellátottsága tavaly csekély mértékben átlépte a 60 százalékot, ami nem egészen tíz százalékkal marad el a 27 uniós tagállam átlagától. Emellett az ország lakosságának szintén 60 százaléka használja legalább egyszer hetente az internetet, ami ismételten közelít a 65 százalékos uniós átlaghoz. Magyarország kifejezetten jól áll a nagy sávszélességű vezetékes kapcsolatok arányát tekintve: itthon az összes vezetékes internetkapcsolat több mint 40 százaléka biztosított 10 Mbps, vagy annál nagyobb sávszélességet, ami csekély mértékben meghaladja az EU-átlagot (38,9%).

Az internethasználati szokásokat tekintve a Bizottság jelentése Magyarországgal kapcsolatban kiemeli, hogy hazánkban az internetes sajtótermékek olvasása, a saját előállítású tartalom feltöltése, az egészségügyi információk beszerzése, valamint az online audiovizuális tartalmak letöltési aránya átlag alatti az EU-s nemzetek összesítését tekintve. Az internet mobiltelefonos felhasználása az EU-s átlaghoz képest szintén lassú növekedést mutat hazánkban.”

Forrás:
Magyar online kereskedőtől szeret vásárolni a magyar, Koi Tamás, HWSW.hu, 2011. június 1.