Évente 20-25 embert menthet meg az eCall vészhívó-rendszer hazai bevezetése

„Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár Magyarország nevében aláírta az európai egységes vészhívó-rendszer létrehozásáról szóló eCall Egyetértési Megállapodást 2011. június 6-án, Lyonban. A közös célok megvalósítását vállaló országok, gépjárműgyártók, telekommunikációs szolgáltatók, biztosítótársaságok és más szereplők 2004 óta csatlakozhatnak az együttműködéshez. Az aláírásra a franciaországi városban megrendezett ITS Európában konferencia kínált alkalmat.

A járműben elhelyezett eCall rendszer az utasok által kezdeményezett vagy a beépített érzékelők aktiválásával automatikusan történő vészhívást tesz lehetővé. A fedélzeti egység közvetlen hangösszeköttetést létesít az ügyfélszolgálati központtal. Ezzel egy időben elküldi az esettel kapcsolatos, minimálisan előírt adatokat (pl. időpont, helyszín, gépjármű azonosítója stb.) a hívást fogadó üzemeltető számára.

Az Európai Bizottság megbízásából, magyar szakértők közreműködésével készült átfogó hatástanulmány az eCall hazai alkalmazásának várható eredményeit is értékelte. Az elkészült részletes elemzések alapján a bevezetéssel a közlekedési balesetekben elhunytak száma mintegy 2-2,5 százalékkal csökkenthető, tehát évente mintegy 20-25 áldozat menthető meg Magyarországon. A mentési idő a rendszernek köszönhetően 10-15 perccel rövidülhet. Az eCall hasznosan kapcsolódhat össze a 112-es egységes európai segélyhívó szolgáltatásaival.”

Forrás:
Évente 20-25 embert menthet meg az eCall vészhívó-rendszer hazai bevezetése, Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, 2011. június 6.

A bejegyzés kategóriája: informatika, távközlés
Kiemelt szavak: , , , .
Közvetlen link.