Skip to main content
közigazgatás: magyar

Interjú Rácz Róbert Hajdú-Bihar megyei Kormánymegbízottal

Szerző: 2011. június 26.No Comments

„- Január 1-én megalakultak a Megyei Kormányhivatalok. Hajdú-Bihar megyében hogyan ment az átállás?
– 2011. január 1-én 17 különböző hivatal integrálása során jött létre a megyei kormányhivatal. 17 teljesen különböző struktúrában, különböző irányítási elvek alapján működő hivatalt kellett egységes egésszé alakítani úgy, hogy jelentősen kevesebb forrás áll az idén rendelkezésre a dologi költségek terén. Ennek ellenére is működőképesek maradtak a szakigazgatási szerveink.

– Hány munkatárssal kezdték meg a munkát?
– Összesen – a 17 szakigazgatási szervvel együtt – 1174 dolgozója van a kormányhivatalnak.

– A Kormányablakok szintén több hónapja működnek. Az Önök megyéjében mik a tapasztalatok? Mennyire kedvelték, szokták meg az új lehetőséget? Főként mivel kapcsolatban keresik fel az ügyintézőket?
– Az első hónapokban 29 induló ügykörben állt az ügyfelek rendelkezésére a kormányablak. Legfontosabb céljainkat sikerült megvalósítanunk: ügyfeleink elégedetten távoznak, valamint hatékony az együttműködésünk a helyi társszervekkel.

Március 15-étől kezdve a munkatársakat újabb kihívás elé állította az egyszerűsített honosítás eljárással kapcsolatos ügyintézés és az Új Széchenyi Tervvel kapcsolatos tájékoztatás ügykör bevezetése. Az egyszerűsített honosítás igen nagy érdeklődésre art számot, naponta 6-10 új kérelem érkezik csak ebben az ügykörben, hetente egyszer pedig rendszeresen – busszal érkező nagyváradi csoportot is fogadunk.

A legnagyobb érdeklődés továbbra is a családtámogatási ellátások igényléséhez kapcsolódik (családi pótlék, gyermekgondozási segély, anyasági támogatás, terhességi gyermekágyi segély), ezt követi az egyszerűsített honosítási eljárás indítása, ügyfélkapu nyitása, valamint az aktuális kormányzati intézkedésekhez kapcsolódó tájékoztatás, mint a magánnyugdíjpénztári tagság, nők 40 éves kedvezményes nyugdíjba vonulása, Széchenyi-kártya igénylése stb.

Nagyon pozitív visszajelzéseket kapunk, nálunk az ügyfélnek várakoznia egyáltalán nem kell, az ügyintézők ügyfélbarát, kedves, udvarias magatartása miatt nagyon sok elismerést kapunk az állampolgároktól. Örömünkre szolgál, hogy más hivatalokban is dicsérő szavakkal illettek minket ügyfeleink.”

Forrás:
Interjú Rácz Róbert Hajdú-Bihar megyei Kormánymegbízottal, Belföldi Hírek, 2011. június