Skip to main content
média

Átalakuló internethasználati szokások?

Szerző: 2011. augusztus 22.No Comments

„27 országban közel százezer internetfelhasználóval készítettek interjút a GlobalWebIndex kutatói, hogy megállapítsák, milyen trendek jellemzők a világban az emberek internethasználati szokásaira vonatkozóan. A TrendStream nevű cég által 2009 júliusában elindított, évente három, indítása óta összesen öt átfogó kutatást produkáló GlobalWebIndex legújabb eredményei többek között arra mutattak rá, hogy az internethasználat egyre inkább fragmentálódik a különböző országok szerint, a Facebook a fejlett országokban kezd kifáradni, a mobileszközök és táblagépek pedig rohamosan terjednek: mára közel felét teszik ki az összes internetelérésnek.

A PC-k és a laptopok hanyatlása
„A mód, ahogyan az emberek az internetet használják, egyre jobban különbözik egymástól. A globális internet a lokális internetek keverékévé vált, mindenhol más és más online viselkedési kultúrával. A szakadék például a csetelés és a közösségi networking leggyorsabban és a leglassabban növekvő piacai között akár 73 százalék is lehet” – írják a legújabb, 2011 júniusában lezajlott felmérésük eredményeiről a kutatók.

A fejlett internetes piacokon, mint például az Egyesült Királyságban vagy Dél-Koreában a hangsúly az online vásárlásra és fizetésre tevődik át, míg a fejlődő piacok, például Indonézia és a Fülöp-szigetek egyre inkább kezdik uralni a közösségi médiát…

Visszatér a profi tartalomgyártók aranykora?
A leggyorsabban növekvő közösségimédia-aktivitásnak a valós idejű tevékenységek, mint a mikroblogolás és a közösségi networking mutatkozott: előbbi 62, utóbbi negyven százalékkal növekedett az első kutatási hullámban mérthez képest. A kutatás összegzői szerint az eltolódás fő oka a mobilinternet elterjedése. Azok a közösségimédia-platformok, amelyeket egyszerűen el lehet érni és frissíteni lehet a mobileszközökön keresztül, gyorsan növekednek, míg azok, amelyekbe több energiát kell fektetni – például a blogolás – stagnálnak vagy hanyatlanak.

Az évek során sokan megunták a Facebookot, és miközben a fejlődő országoknak köszönhetően összességében növekszik a Facebook-használat, a fejlett országok, mint például az Egyesült Államok, Nagy-Britannia és Kanada erősen visszaesett az olyan, aktivitást jelző mutatókban, mint az állapotfrissítés, a tartalommegosztás, üzenetküldés (vagy csetelés) vagy alkalmazások installálása. Az elmúlt hónapra vonatkozó üzenetküldés és a csoportokhoz való csatlakozás az Egyesült Államokban jelenleg 15, illetve tíz százalékkal kevesebbet mutat átlagosan, mint 2009 nyarán, a kutatási projekt kezdetekor. Ez a trend még hangsúlyosabban mutatkozik meg a platform eredeti felhasználóinál, a huszonéves egyetemistáknál.

Ellustultak a fogyasztók
A kutatás összegzői szerint a valós idejű internethasználat előtérbe kerülése az alkalmazások egyre népszerűbbé válásával együtt ismét óriási lehetőséget ad a tradicionális tartalomgyártóknak, hiszen a professzionális tartalom értékére mutat rá, és egy olyan környezetet teremt, amelyben a médiatulajdonosok képesek az online-ból bevételt termelni. A fogyasztók ugyanis tartalomgyártókból más emberek információinak közvetítőivé és terjesztőivé váltak. Robbanásszerűen nő a professzionális videótartalmak, filmek, tévéműsorok és sportesemények online fogyasztása és a felhasználók egyre inkább hajlandóak is fizetni ezekért a tartalmakért. A felmérés szerint az összes internetező 29 százaléka hajlandó fizetni egy-egy tévéműsor vagy film letöltéséért, és ugyanennyi az aránya azoknak, akik egy zeneszám letöltéséért fizetnének.”

Forrás:
Nyugaton már nem menő a Facebook, Kreatív Online, 2011. augusztus 17.