Diáklányok a celebiparban

„… Az online hírnév csupán az egyik eleme a valóságshow-kon és az okostelefonok, táblagépeken és számítógép-képernyők státusfrissítéseinek örökös izgalmán felnövő tizenévesek életének.

Aztán ott van azoknak a lányoknak a serege, akik rövid klipekben arról fecsegnek, hogy milyen, a legutóbbi divat szerinti holmit vagy sminket sikerült vásárolniuk. Ezek nézhetetlenek a legtöbb felnőtt számára, de több százezer tizenéves vagy fiatalabb lány alig várja, hogy másolhassa társainak vásárlási szokásait.

Becslések szerint a világ legnagyobb videomegosztó oldalán, a YouTube-on a regisztrált felhasználók 10 százaléka tartozik a 19 évnél fiatalabbak korosztályába, és a legsikeresebbek számára indított, bevételmegosztásra épülő partnerprogramban minden harmadik résztvevő 25 év alatti.

A Kaliforniai Egyetem kutatói által készített, nemrégiben publikált tanulmány szerint a hírnévnek egyre inkább megnő a kulturális jelentősége a fiatalok körében. A tanulmány azt vizsgálta az 1967-től 2007-ig terjedő négy évtized vonatkozásában, hogy milyen értékeket közvetítettek az ez idő alatt sugárzott, a pretinédzser korosztályt megcélzó televíziós show-műsorok. Mint kiderült, a hírnév csak 2007-től vált az első számú értékké ezekben a műsorokban, mindaddig a 16 értéket felvonultató lista alsó régióiban jelent meg. A közösségi érzés, illetve a valamilyen csoporthoz való tartozás 1967-ben, 1977-ben, 1987-ben és 1997-ben is a rangsor első vagy második helyén végzett.”

Forrás:
Diáklányok a celebiparban, SHG.hu/MTI, 2011. szeptember 7.

A bejegyzés kategóriája: társadalom
Kiemelt szavak: , , .
Közvetlen link.