Skip to main content
közigazgatás: magyar

A kétszázezredik ügyfél

Szerző: 2011. november 17.november 21st, 2011No Comments

„Kecskeméten köszöntötte a kormányablakok 200 ezredik ügyfelét szerdán dr. Szabó Erika területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár, dr. Kerényi János, a Bács- Kiskun Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja és dr. Molnár Ilona, a kormányhivatal főigazgatója. A szerencse Makai Zsuzsannának kedvezett, aki kisfiával, Zsomborral együtt kereste fel a hivatalt.

Szabó Erika elmondta: mindössze fél év telt el a 100 ezredik ügyfél köszöntése óta, ami azt bizonyítja, hogy egyre többen választják a gyors és pontos ügyintézést lehetővé tevő kormányablakokat.

– Célunk, hogy a kormányablakokban az állammal kapcsolatos valamennyi hatósági ügyet egy helyen lehessen intézni – mondta az államtitkár. – Jelenleg 61 féle üggyel kereshetők fel a kormányablakok, ahol egy olyan szolgáltatást is nyújtunk, amelyet az állam sehol másol nem nyújt az állampolgároknak, ez pedig az általános tájékoztatás.

Kollégáink valamennyi hatósági üggyel kapcsolatban felvilágosítással szolgálnak arra vonatkozóan, hova kell fordulni, milyen nyomtatványokat kell kitölteni, illetve mikor van ügyfélfogadás. Az egyablakos ügyintézés jövőbeni bevezetése azt is jelenti, hogy megszűnnek azok az ügyfélszolgálati irodák, amelyek miatt oly sokat kellett korábban talpalni. Tehát legyen szó például földhivatallal, munkaügyi központtal, vagy akár a nyugdíjfolyósítóval kapcsolatos ügyintézésről, a kormányablakban mindent állandó nyitva tartás mellett lehet intézni: hétköznapokon reggel 8-tól este 8-ig.

A jövőben országosan mintegy 300 kormányablak nyitja meg kapuit. Lesz kormányablak minden járási székhelyen, valamint azokon a településeken is, ahol jelenleg okmányiroda működik.”

Forrás:
A kétszázezredik ügyfél, Rákász Judit, baon.hu, 2011. november 16.