Skip to main content
közigazgatás: magyar

Zala Megyei Kormányhivatal: túl 16 ezer sikeres ügyintézésen

Szerző: 2011. november 29.december 1st, 2011No Comments

„Az átvételi folyamatok során Rigó Csaba kormánymegbízott pazarló szerződésekkel, szervezeti párhuzamosságokkal és túlburjánzó bürokráciával találta szembe magát Zala megyében a közigazgatás középszintjén. A takarékossági intézkedéseknek köszönhetően a kormányhivatal 380 millió forintos megtakarítást ért el – a Rádió Orient műsorában Rigó Csaba mutatta be a Zala Megyei Kormányhivatal költségracionalizáló lépéseit.

A Zala Megyei Kormányhivatal felállásakor, az átvételi folyamat során Rigó Csaba kormánymegbízott pazarló szerződésekkel, szervezeti párhuzamosságokkal, több alkalmatlan vezetővel és túlburjánzó bürokráciával találta szemben magát. Az elmúlt időszakban véghezvitt szervezési, gazdálkodási és szabályozási egyszerűsítéseknek köszönhetően jelenleg optimálisabban és méretgazdaságosabban működnek a kormányhivatalba integrált szakigazgatási szervek. „Igyekeztünk felszámolni a pazarlásokat, azonban még bőven maradt dolgunk. A tennivalók áthúzódhatnak a jövő évre, emellett újabb feladatokat is kapunk, így a költségracionalizálási folyamat felülvizsgálata mindig indokolt lehet.” – hangsúlyozta a Rádió Orient műsorában Rigó Csaba kormánymegbízott.

A Zala Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja kiemelte, hogy a gazdaságosság eléréséhez a hatásköri és feladatátadás során elsőként a megöröklött szerződéseket, vagyonelemeket, kötelezettségeket tekintették át, majd a gazdálkodási párhuzamosságokat mérték fel. „A funkcionális integrációnak köszönhetően lényegesen hatékonyabb rendszer állt elő. „Összehangoltuk a megyén kívüli gépjárműhasználatot és elektronikus információ áramoltatással csökkentettük a postaköltségeket. A korábbiakhoz képest jelenleg 380 millió forinttal kevesebb pénzből működünk. Ez az összeg megegyezik a kormányhivatal költségvetésének 10 százalékával” – emelte ki az OrientPress Hírügynökség közigazgatási rádiójának vendége.

Rigó Csaba elmondta, az elektronikus ügyintézés továbbfejlesztése országszerte óriási megtakarításhoz vezethet. A KIM és a KEKKH irányításával folyamatos fejlesztések zajlanak a kormányhivatalokban az infrastruktúra javítása érdekében. „Az elektronikus ügyfélkapu kiterjesztése nagy áttörést hozhat” – emelte ki a Zala Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja.

A hivatal személyi állományában egészséges frissítés történt: szakmailag jobban motivált embereket vettek fel. „Ezzel a lépéssel a fiatal, felsőfokú végzettséggel rendelkező kormánytisztviselőknek adtunk lehetőséget. Tisztelem az idősebb kollégák életútját is, azonban bizonyos beidegződéseik, szokásaik megváltoztatására nem minden esetben volt lehetőségünk és elegendő időnk, így a fiatalok kaptak bizonyítási lehetőséget” – indokolta Rigó Csaba a személyi változtatásokat.

A bürokrácia csökkentése mindennapos feladat, mivel a jelenség a bonyolult szabályozások meglétéből fakad. „Az Országgyűlés elé került a második deregulációs csomag, melynek folytatása is várható” – beszélt a kormánymegbízott az állampolgárok érdekében szükséges eljárásrendi változtatásokról.

A kormányhivatal vezetője elmondta, a kormányablakokban elintézhető ügykörök folyamatosan bővülnek. A hivatal felállásakor 29 ügykörrel indult, majd ez a szám 31-re, később 64-re emelkedett. „A KIM folyamatosan vizsgálja a további bővítés lehetőségét. A két zalai kormányablak már túl van 16 ezer sikeres ügyintézésen” – hangsúlyozta a kormánymegbízott.

A foglalkoztatás napjainkban nagy probléma – emelte ki az interjúban Rigó Csaba. A kormányhivatalnak ugyan nem alapfeladata a munkahelyteremtés, azonban a mai világban annak szakmai támogatását is fel kell vállalnia. „Az ügyek soron kívüli kezelésével igyekszünk a lehető legegyszerűbb megoldásokat kínálni a beruházóknak” – mondta, majd a kiemelt kormányzati célként kezelt Start közmunkaprogram bemutatására tért ki. „Az országnak borzasztó nagy szüksége van arra, hogy minél többen dolgozzanak” – tette hozzá.

A megyei önkormányzatok konszolidációjának tervszerű előkészítése jelenleg is zajlik – emelte ki a vezető. „Az új rendszerben egy önállóan gazdálkodó szervről beszélünk, ahol külön jelennek meg az egyes szakterületek. Ezt kell a jövőben felépítenünk” – zárta szavait a kormánymegbízott.”

Forrás:
Zala Megyei Kormányhivatal: túl 16 ezer sikeres ügyintézésen, OrientPress, 2011. november 28.