Tovább nőtt a kormányablakok népszerűsége Somogyban

„A csütörtökön látogatást tett a Somogy Megyei Kormányhivatalban a KIM területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkára. dr. Szabó Erika, Juhász Tibor kormánymegbízottal és Dr. Neszményi Zsolt főigazgatóval közösen megtekintette a Somogy Megyei Kormányablakot is.
A Somogy Megyei Kormányablakban 2011. november 30-ig összesen 3763 ügyfél fordult meg. Az ügyfelek összesen 3775 (2129 ügykörbe tartozó, 1646 ügykörön kívüli) ügyet intéztek. (Összesen 618 konkrét kérelmet nyújtottak be.) A leggyakrabban intézett ügykörbe tartozó ügyek: ügyfélkapu létesítés, utazási költségtérítés, családi pótlék igénylés, GYES igénylés. A legforgalmasabb időszakok: 10.00-11.00 és 14.00-15.00 között voltak.

Annak érdekében, hogy a Kormányablak szélesebb körben ismertebbé váljon, tájékoztató táblákat, illetve kiadványt helyeztek el a szakigazgatási szerveknél, valamint a polgármesteri hivataloknál.

Több esetben külföldi állampolgárok is megfordultak a Kormányablakban – állampolgársággal összefüggő ügyekben, családi pótlékkal kapcsolatos érdeklődés, külföldi állampolgár házasságkötésével kapcsolatos ügyben, illetve kuriózumként egy holland nyugdíjas életben léti igazolás iránt érdeklődött (konzulátus adja ki külföldi nyugdíjasnak arról, hogy Magyarországon él).

Eddig öt egyszerűsített honosítási kérelmet nyújtottak be, az utóbbi időszak „sláger témái „: gázár támogatás, nők 40 éves szolgálati idejével kapcsolatos érdeklődés, családi adózással kapcsolatos kérdések, valamint a nyugdíjbiztosítók reálhozamával kapcsolatos kérdések. Aktuális témaként a lakáshitelek törlesztésével kapcsolatosan is érkeztek ügyfelek, ilyen kérdésekben az ügyfélszolgálat a PSZÁF kaposvári kirendeltségével összehangolva nyújt segítséget. Települési statisztika is készül – önkéntes adatszolgáltatás alapján – amely azt mutatja, hogy a megkérdezettek kb. 1/5-e vidéki, 4/5-e pedig kaposvári lakos.”

„– A látogatások során arra vagyok kíváncsi, hogy a gyakorlatban hogyan működnek a kormányablakok – mondta az államtitkár –, milyen problémák, kérdések adódnak. Miként sikerült a rendkívül szerteágazó közigazgatási rendszert beépíteni a Kormányhivatalba. Arról szeretnék bizonyságot szerezni a Kormányablakban és a kormányhivatal vezetőivel történő találkozáson is, hogy lényegét tekintve ez a szervezeti átállás működési problémát nem okozott, a szakmai munkát a hozzánk integrált szervek rendben el tudják végezni. A kormányablak pedig – mint új ügyfélszolgálati helyszín – azért kap kiemelt szerepet a látogatás során, mert ezt fejlesztjük tovább egyablakos ügyintézési helyszínné.

– Az összes most még meglevő ügyfélszolgálat, – a nyugdíjfolyósító, a földhivatal, munkaügyi központok és még sorolhatnám, – mind meg fog szűnni és egy helyszínen tudják majd intézni az emberek az ügyeiket reggel 8-tól este 8-ig – tette hozzá Szabó Erika. – 2013 végéig ezt a nagy átalakítást létre fogjuk hozni.”

Forrás:
Tovább nőtt a kormányablakok népszerűsége Somogyban, KaposPont, 2011. december 1.
Egyablakos ügyintézést ígért az államtitkár Kaposváron, F. Szarka Ágnes, Somogy Online, 2011. december 1.

A bejegyzés kategóriája: közigazgatás:magyar
Kiemelt szavak: , , , , , , .
Közvetlen link.