Skip to main content
közigazgatási informatika

Gyorsabb, eredményesebb lenne mobilról elintézni

Szerző: 2011. december 17.No Comments

„Egy konzorcium tagjaként a jövő mobiltelefonos ügyfélszolgálatának kifejlesztésén dolgozott az elmúlt három évben a Debreceni Egyetem Informatikai Karának 10 fős kutatócsoportja.

A prof. dr. Pethő Attila vezette csapat munkájának köszönhetően talán már a közeljövőben mobiltelefonról érhetik el az ügyfelek az önkormányzatok adatbázisait. A program 89 millió forintos pályázati forrásból valósult meg – tájékoztatott pénteken Szöőr Ádám, az egyetem rektori hivatalának kommunikációs vezetője.

A jövő szolgáltatása
Az elmúlt években egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az Interneten elérhető szolgáltatások a mobil kommunikációban. Ez a megoldás sikeresen átültethető a kormányzati, önkormányzati adatvagyon hozzáféréséhez mobil eszközökön keresztül. A projekt konkrét célja olyan előremutató, biztonságos mobil és on-line szolgáltatás kifejlesztése volt, amely lehetővé teszi különböző helyi és regionális szervezetek adatvagyonának hasznosítását. A mobil megoldások létjogosultságát megalapozza, hogy nagyságrendekkel többen vannak azok, akik rendelkeznek mobiltelefonnal, mint azok, akiknek állandó internet hozzáférése van. Ezért a tartalomipar fejlesztése jelentheti a közeljövőben azt a húzóágazatot, amely az információs, tájékozódási és ügyintézési igények kielégítésével érhet el jelentős piaci sikereket.

A fejlesztésekkel olyan szolgáltatások alakíthatóak ki, amelyek a térségi, vagy helyi szervezetek adatvagyonain (földhivatalok, önkormányzatok nyilvántartásai) alapulhatnak.- Az önkormányzati adatvagyon jelenleg holt vagyon, hozzáférhetővé, elérhetővé kell tenni ahhoz, hogy hasznosítható legyen – fogalmazta meg a fejlesztés célját Pethő Attila. Az egyetemi kutatócsoport vezetője szerint a hasznosítás technikailag máris lehetséges, de jelenleg még hiányzik a törvényi szabályozás és az önkormányzati adatbázis előkészítése, hozzáférhetővé tétele.

Az on-line szolgáltatások alkalmazása a helyi közigazgatásban a korábbinál jóval gyorsabb és eredményesebb ügyintézést tesz majd lehetővé. Felhasználói lehetnek magánszemélyek, társhatóságok, kis- és középvállalkozások, civil szervezetek egyaránt. ”

Forrás:
Gyorsabb, eredményesebb lenne mobilról elintézni, Hajdú Online, 2011. december 17.