Negyvenezren fordultak meg tavaly a budapesti kormányablakokban

Több mint negyvenezren fordultak meg tavaly a budapesti kormányablakokban, és összesen közel 48 ezer ügyet intéztek a januárban megnyitott négy intézményben – közölte a fővárosi kormányhivatal főosztályvezetője hétfőn az MTI megkeresésére. Az alaptörvény aláírt, illetve díszpéldányát a kormányablakokban közel 1.100-an kérték.

Ferdinandy Györgyi tájékoztatása szerint a legnagyobb forgalom a XI. kerületi Bartók Béla úti kormányablakban volt, itt 12.268 ügyfél fordult meg. Az intézmény különlegessége, hogy itt – váltott műszakban – jelnyelvi tolmács is dolgozik. Rajta kívül Budapesten csak egy helyen – a Teve utcai kormányhivatalban – lehet jeltolmács segítségét kérni, ám az ottani munkatársat, kérésre egy másik szervezeti egységtől hívják át. A jeltolmács segítségét 2011-ben 32-en vették igénybe.

Elmondta, mind a négy fővárosi kormányablaknak vannak specialitásai ahhoz kapcsolódóan, hogy az intézmény melyik közigazgatási szervvel költözött egy épületbe. Hozzátette: az adott intézmény közelléte miatt a kapcsolódó ügykörök száma is lényegesen magasabb, mint máshol. A Bartók Béla úti kormányablakban így jellemzően családtámogatási ellátásokat igényelnek, a Fiumei úti kormányablakban nyugdíj-, a Teve utcai ablakban egészségbiztosítási ügyeket intéznek, míg a Visegrádi utcai hivatalban ügyfélkaput létesítenek, vagy az elveszett igazolványokat pótolják.

A főosztályvezető tájékoztatása szerint 2011-ben a legtöbben, 4.351-en családi pótlékot igényeltek, anyasági támogatást 3.821-an kértek, ügyfélkaput 3.782-en nyitottak, és gyermekgondozási segélyt 2.815-en kértek. A “népszerű” eljárások közé tartozott még az egyszerűsített honosítási eljárás megindítása, illetve az új ügykörök október 15-ei bevezetése óta a TAJ-kártya és az európai egészségbiztosítási kártya igénylése is. Konkrét tájékoztatást 17.612 ügyben adtak, míg általános információt további 10.947 ügyben nyújtottak a négy kormányablakban.

A kormányablakok mindegyike reggel 8 és este 8 között tart nyitva, ám egyelőre időpontfoglalásra nincs lehetőség. Jelezte, az eddigi látogatási adataik alapján délután 3-4 óra után érdemes felkeresni a kormányablakokat, ekkortól ugyanis lényegesen kevesebb ügyfél veszi igénybe a szolgáltatásokat. A főosztályvezető elmondta azt is, hogy az első évben pozitív visszajelzéseket kaptak mind a kulturált megjelenés és ügyfélfogadás, az ügyintézők udvarias és segítőkész hozzáállásáért, valamint a gyors és egyre bővülő ügyintézési lehetőség miatt is.

Arra is felhívta a figyelmet, hogy a kormányablakokat nem csak az oda rendelt ügyekkel kapcsolatban, hanem bármilyen más közigazgatási ügyben is felkereshetik az érdeklődők. Az ügyintézők részletes tájékoztatást tudnak adni arról, hogy az adott ügyben kihez lehet fordulni, milyen okmányokat kell csatolni, illetve segítséget nyújtunk a nyomtatványok kitöltésében is; utóbbira tavaly közel 11 alkalommal került sor.

A hivatalokat devizahiteles ügyekkel, ezek között a végtörlesztéssel kapcsolatban is sokan felkeresik, az újabb lehetőségekről, jogszabályi változásokról a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium folyamatosan tájékoztatja a kormányablakokat. Kitért arra is, hogy augusztus óta lehetőség van az alaptörvény aláírt, illetve díszpéldányának a megrendelésére is, ezt december végéig 1.071-en kérték. Közölte, ügyintézőik képzése folyamatos, erre azért is szükség van, mert október közepén várhatóan újabb ügykörökkel bővül majd a kormányablakok szolgáltatása. A kormányhivatalok a legutóbb októberben 31 újabb ügyfajtával 61-re bővítették ügykörüket, így azóta már TAJ-kártya igénylését vagy őstermelői igazolvány kiváltását célzó kérelmet is be lehet adni, továbbá fogyasztóvédelmi panaszokat, közérdekű bejelentéseket is lehet tenni.”

Forrás:
Negyvenezren fordultak meg tavaly a budapesti kormányablakokban, Richpoi Hírek, 2012. január 16.

A bejegyzés kategóriája: közigazgatás:magyar
Kiemelt szavak: , , , , .
Közvetlen link.