Katasztrófavédelem: megújult ügyeleti rendszer

„Megkezdte munkáját a napokban a Csongrád Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság műveletirányító szolgálata; a megyei igazgatóságon kialakított új bázist pénteken mutatták be. Az eddigi megyei ügyeleti szolgálat helyébe lépő rendszer lényegében minden szakterületen korszerűsítést jelent.

Tátrai János megyei szóvivő tájékoztatása szerint az eddigi megyei ügyelet egy információkat gyűjtő, a helyi tűzoltóságok munkáját koordináló egyfős szolgálatként működött. A tűzoltóságoknak saját ügyeletük volt és a beavatkozásokról tájékoztatták az igazgatóság ügyeletét. Ez a működési rend mostantól alapjaiban változik meg: a tűzjelzések már nem a helyi tűzoltóságra, hanem a műveletirányítási ügyeletre futnak be – közölte a szóvivő.

A főügyeleti osztály váltásonként egy főügyeletessel és három műveletirányítóval végzi munkáját. Utóbbiak nem csupán továbbítják a felvett jelzést az illetékes tűzoltóságnak, hanem a rendszer segítségével értékelik is azt, ily módon meghatározzák a riasztási fokozatot, a szükséges tűzoltó-technikai eszközöket, és további segítséget is képesek nyújtani a beavatkozáshoz. Ez a rendszer lerövidíti a jelzés és a riasztás között eltelt időt, hiszen a beavatkozást vezető szolgálatparancsnoknak lényegében nem kell mással foglalkoznia, mint az állomány riasztásával, illetve a kivonulással.

A Csongrád Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság főügyeleti osztályán öt munkaállomást alakítottak ki. Az ötödik terminál akkor kapcsolódik be a munkába, ha a négyfős létszám megerősítése szükségessé válik, például, ha egy időben több káresetet kell kezelni – mondta el az alezredes. ”

Forrás:
Katasztrófavédelem: megújult ügyeleti rendszer, Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata/MTI ÖS, 2012. június 23.

A bejegyzés kategóriája: közigazgatási informatika
Kiemelt szavak: , , , .
Közvetlen link.