Skip to main content
közigazgatás: magyar

Szabó Erika: az igazi könnyebbség 2013-ban érkezik

Szerző: 2012. július 12.No Comments

„A korábbi rendszerben az állampolgárnak az ügyintézéshez meg kellett tanulnia a területi közigazgatás rendjét. A széttöredezettséget a Jó Állam programnak köszönhetően a hatékony és gyors ügyintézés fogja felváltani – a Rádió Orient műsorában Dr. Szabó Erika államtitkár beszélt az elmúlt időszak közigazgatási átalakításáról. Az államtitkár emellett a járási biztosok jogállásáról, a folyamatos egyeztetésekről, a személyi állomány átvételéről és a jövőbeli tervekről is szót ejtett.

A magyar területi közigazgatás átszervezésének kulcseleme a Jó Állam program megvalósítása. Az átalakítás célja, hogy új, bizalmi alapot biztosítson az állampolgár és az állam viszonyában. A Rádió Orient műsorában Dr. Szabó Erika, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium államtitkára elmondta, a bizalom kialakításához hatékony és gyors kiszolgálás szükséges. Ez pedig csak a megfelelő szervezetrendszer kialakításával érhető el. Az államtitkár hozzátette, az új struktúra fontos eleme a 2013. január 1-jétől felálló járási hivatal. „A kormányhivatal részeként működő járási kirendeltség jelentősen növeli az államszervezet hatékonyságát, mely fontos lépcsőfok a kormányablakok országos hálózatának kialakításában” – hangsúlyozta.

Az OrientPress Hírügynökség közigazgatási rádiójának vendége a folyamatosan zajló egyeztetésekről is beszélt. Elmondta, a jegyzők és a polgármesterek együttműködő, jó szándékú kérdéseket tettek fel. „A polgármesterek érzik a közös felelősséget a szolgáltatás magas színvonalának megőrzésében” – emelte ki.
A korábbi rendszerben az állampolgárnak az ügyintézéshez meg kellett tanulnia a területi közigazgatás rendjét. A bonyolult, szétszórt rendszer felszámolását követően az ügyfélszolgálati feladatok egy helyszínre csoportosulnak. „Az ügyfelek az igazi könnyebbséget 2013 végétől a 300 kormányablak megnyitását követően fogják érezni” – mondta Szabó Erika a Rádió Orient vendége.

A járási törvény elfogadását követően minden kormánymegbízottnak lehetősége van járási biztos kinevezésére. Az új munkatársak feladata a járási hivatalok felállásának elősegítése. A június végén elfogadott jogszabály értelmében a járási hivatal vezetője ötéves közigazgatási tapasztalattal és felsőfokú végzettséggel rendelkező személy lehet. A közigazgatási gyakorlatba az országgyűlési képviselők és a polgármesterek munkaévei is beleszámítanak. „Ezek a feltételek garantálják a szakmaiságot és a döntések gyors meghozatalát” – emelte ki az államtitkár. A hivatalvezetők keresése és kiválasztása többszintű folyamat.

Szabó Erika kiemelte, nem új kollégákat keresnek: a polgármesteri hivatal köztisztviselői kerülnek át a járásokba. „A feladattal jönnek a kollégák is. A polgármesteri hivatal szétválasztását követően a személyi állomány közel egyharmada kerül át az új szervezeti egységekhez” – foglalta össze.

„Összetett háttérmunkát végzünk” – emelte ki az államtitkár. Szabó Erika elmondta, a kormányhivatalok szervezetfejlesztése, a járások kialakítása és az informatikai háttér megteremtése 8 uniós forrás összehangolásával zajlik. Az államtitkárság emellett egyeztetéseket tart, végzi az operatív feladatokat, rendezi a vitás kérdéseket és előkészíti a szükséges joganyagot. A kormánymegbízottak a járási hivatalok előkészítését koordinálják.”

Forrás:
Szabó Erika: az igazi könnyebbség 2013-ban érkezik; OrientPress; 2012. július 12.