Skip to main content
gazdaság

Üzleti közösségi oldal szlovák és a magyar kisvállalkozások számára

Szerző: 2012. augusztus 5.No Comments

„Februárban kezdte meg élesben a működését az Innoinfo nevű üzleti közösségi oldal, melynek célja, hogy könnyebben találjanak egymásra a szlovák és a magyar kiscégek. Egyelőre kevesebben regisztráltak a vártnál, ám a szervezők reményei szerint a közeljövőben akár tízezer cég is itt keres magának üzleti partnert.

Az internetes oldalra (www.innoinfo.eu) gyakorlatilag bárki regisztrálhat, a honlapot működtető Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) semmilyen feltételt nem szabott, még kamarai tagságot sem – tájékoztatta a Napi Gazdaságot a szervezet. A regisztrációt a kiscégek igényeinek megfelelően alakították, így az nem igényel sem túl sok időt, sem informatikai felkészültséget, sőt, arra is van lehetőség, hogy a már létező céges Facebookos profilt egy mozdulattal áthúzzuk a rendszerbe.

Az alapvető céges információk megadása után mindenki feltöltheti a vállalkozására, illetve annak tevékenységére vonatkozó információkat, saját arculatára formálhatja az adatlapját (például hírek, események, képgalériák és szavazások közzétételére is van lehetőség), ám ez utóbbi lépés akár ki is hagyható. A legfontosabb, hogy ezután akár több szempont alapján is kereshetnek üzleti partnert a kkv-k: akár kulcsszó, tevékenységi csoport vagy konkrét tevékenység alapján. A BKIK szerint ennek köszönhetően egy magyar gyártó könnyedén talál majd szlovák beszállítót az oldal segítségével, de akár úgy is, hogy feltölti a saját lapjára, hogy milyen vállalkozást keres és a leendő partner találja meg őt. A rendszer egyetlen hátránya, hogy egyelőre nem ellenőrzik a feltöltött adatokat; a BKIK-tól megtudtuk, hogy dolgoznak a problémán, ám ennek részleteiről addig nem akarnak nyilatkozni, amíg el nem indul ez a modul.

A cégek kommunikálni is tudnak egymással: van egy – Facebookhoz hasonló – Hírfolyam elnevezésű üzenőfal, amely a BKIK szerint a szakmai eszmecserére, újdonságok megosztására biztosít platformot, de egyben egy folyamatos kommunikációs csatornát is nyújt. A kamara tájékoztatása szerint azonban jelenleg is folynak olyan fejlesztések, amelyekkel újabb kommunikációs csatornákat nyithatnak meg.

Visszafogott érdeklődés, optimista remények
A februári kezdés óta eltelt fél év alatt 700 vállalkozás regisztrált az oldalra, ami valamivel elmarad a BKIK által várttól. Tájékoztatásuk szerint azonban „koránt sincsenek elkeseredve” az oldal népszerűsítésének érdekében ősszel például egy nagyobb szabású médiakampányt is indítanak. Ennek köszönhetően azt remélik, hogy a jövő év elejére létrejöhet egy több ezres felhasználói kör, ám a végső céljuk, hogy elérjék a tízezres felhasználói létszámot.

Arra a kérdésünkre, hogy hány konkrét üzleti kapcsolat jött létre az Innoinfo projektnek köszönhetően kitérő választ kaptunk, a BKIK nincsenek ilyen adatai, mivel a vállalkozók „nem feltétlen jelenítik meg a portálon, ha egy üzlet sikeresen megköttetett az Innoinfo segítségével.” Ugyanakkor a szervezet hangsúlyozta, hogy az indulás óta csak pozitív visszajelzéseket kaptak, ennek is köszönhető, hogy nemrég elérhetővé tették a portált román nyelven is (így már négy nyelven: magyarul, szlovákul, angolul és románul is elérhető az oldal), azzal a nem titkolt szándékkal, hogy a román kkv-k felé nyissanak ezzel.

Szerbia sem marad ki
Még nem indult el, de már készülőben van egy hasonló honlap, amellyel a szerb kkv-k felé nyitnának egy kommunikációs csatornát a magyar cégeknek – tájékoztatta a Napi Gazdaságot Jójárt Miklós, a Magyar-Szerb Kereskedelmi és Iparkamara ügyvezető alelnöke. Bár sok konkrétumot a programról most még nem tudott elárulni, annyit elmondott, hogy a népszerűsítés érdekében elküldik a környékbeli megyei kamaráknak a honlap hírét, így is segítve annak népszerűsítését. Jójárt reményei szerint hálósodó rendszer lesz, tehát a kkv-k egymás üzleti partnereinek is felhívják a figyelmét a honlapra, így pedig akár létrejöhet egy pár ezres taglétszám, sőt „siker esetén ez elérheti a tízezret is”.”

Szerkesztői megjegyzés:
A webhely a Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló program keretében valósult meg. Vezető partner: Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, külföldi partner: SOPK, Besztercebánya. A projekt teljes költségvetése: 255 562 EUR, ebből az Európai Regionális Fejlesztési Alap és a kormányzati támogatás 206 366 euró volt.

Forrás:
Ezt nézze meg, mielőtt Szlovákiába indul!; Dzindzisz Sztefan; Napi Gazdaság; 2012. augusztus 4.