A T-Systems indul az e-útdíj tenderen

„A T-Systems Magyarország GPS-alapú megoldásával indul a kormány tervei szerint jövő júliustól induló, kilométeralapú, elektronikus útdíjbeszedési rendszer kifejlesztését célzó tenderen.

Csütörtöki sajtótájékoztatóján a Deutsche Telekom érdekeltségébe tartozó társaság bemutatta Satellic Tolling Platform nevű megoldását, amellyel a cég a hamarosan kírásra kerülő hazai elektronikus útdíjszedési tenderen is indulni szándékszik, vélhetően több más céggel együtt.

A kormány a tavasszal bejelentett Széll Kálmán Terv 2.0 stratégiája kapcsán tervezi bevezetni az elektronikus útdíjfizetési rendszert, amelyet a tervek szerint a három és fél tonnánál nehezebb tehergépjárműveken lenne kötelező használni. A teherfuvarozóknak a tervek szerint a jelenleginél kiterjedtebb, durván hatezer kilométernyi hazai út használatáért kell majd útdíjat fizetniük az azokon megtett út hossza alapján.

Műholdas szolgáltatást javasolnak

Miután az elektronikus útdíjfizetési rendszernek hamar el kell készülnie, a T-Systems egy GPS-alapú, autókba helyezett, intelligens fedélzeti egységeket használó megoldással indul a tenderen. Hasonló megoldásokat például Németországban és Franciaországban is alkalmaznak. A GPS-alapú megoldás elindításához ugyanis nincs szükség út menti infrastruktúra létesítésére, ellentétben a mikrohullámú technológiával dolgozó rendszerrel, ami többek közt Ausztriában, Csehországban és Lengyelországban működik, de a lefedett utak mentén vezeték nélküli kommunikációs egységek kiépítését igényli.

A T-Systems szerint a műholdas technológia előnye, hogy bármikor egyszerűen elvégezhető az útdíjköteles utak bővítésének köre, mivel az nem igényel útmenti építkezést. A sajtótájékoztatón egy fedélzeti egységet is bemutattak, amely a szivargyújtóról kap energiát, és a teherautók szélvédőjére lehet rögzíteni. Németországban ezeket az egységeket meg is vehetik a fuvarozók, de akár letét ellenében akár ki is lehet bérelni ezeket.

Az intelligens beltéri egység számol szinte mindent
A társaság megoldása esetében a fedélzeti berendezés képernyőjéről leolvasható az aktuális útdíj-egyenleg, és az eszköz a hagyományos navigációs berendezéseknél precízebben illeszti el a digitális térképen a megfelelő utakra a járművet. Közvetlenül az eszközön történik a pozícionálás, az illesztés, a díjköteles útvonalak azonosítása, és a díjak megállapítása is. A berendezés mobilhálózaton keresztül továbbítja ezeket az adatokat egy központi szervernek, amely a számlázás bonyolítását végzi.

A T-Systems kiemelte, hogy a berendezés adatvédelmi okokból nem továbbít a felhasználó követésére alkalmas információkat a központi szerverek felé. Komoly visszaélésre eddig a rendszert évek óta használó Németországban eddig nem került sor, a berendezések használatát az út mellett elhelyezett mobil eszközökkel tudnák elvégezni a hatóságok.”

Forrás:
A T-Systems indul az e-útdíj tenderen; [origo]; 2012. szeptember 6.

A bejegyzés kategóriája: gazdaság, informatika
Kiemelt szavak: , , , , .
Közvetlen link.