Skip to main content
közigazgatás: magyar

Szolgáltató Város: Szolnokon mindenki véleménye számít

Szerző: 2013. április 8.No Comments

„Az állampolgári igények figyelembe vételének jelentőségére és a folyamatos monitorozás fontosságára hívta fel a figyelmet a Rádió Orient műsorában Kállai Mária. A Jász-Nagykun-Szolnok megyei kormánymegbízott emellett az egészséges közétkeztetés kialakításáról, az önkormányzati adósságkonszolidációról és a megye közmunkaprogramjairól is szólt.

A járási hivatalok 2013. január 1-jei megalakulását követően a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal vezetője körbejárta a járást. A Rádió Orient műsorában Kállai Mária elmondta, a látogatások célja a kollégák megismerése, az ügyfélbarát ügyintézésről való meggyőződés és a jó gyakorlatok megismerése volt. „Együtt szolgáljuk Jász-Nagykun-Szolnok megyét, így a jó tapasztalatokat igyekeztünk közkinccsé tenni” – emelte ki a kormánymegbízott.

A kormányhivatal törekedett a közösségi és állampolgári igények meghallására, a társadalmi igények felmérésére. Ennek következtében a szolnoki hivatal nyitva tartási ideje meghosszabbodott, emellett 3 szakigazgatási szerv kihelyezett ügyfélfogadást tart a járási székhelyeken. „Nagy felelősség a monitorozás, az igények meghallása és a folyamatos belső fejlesztés. Fontos, hogy az igényekre jól reflektáljunk. Örülünk a növekvő társadalmi aktivitásnak, a visszajelzések emelkedésének” – hangsúlyozta.

„A verseny-, a köz- és a civil szféra együtt alkotja a helyi társadalom beltartalmát” – jelentette ki az OrientPress Hírügynökség közigazgatási rádiójának vendége. Kállai elmondta, a Szolgáltató Város modell – mely a Homo Regius Tanácsadó Iroda jogvédett terméke – alkalmazása során Szolnokon a közszolgáltatók vonatkozásában a helyi lakosok véleményt tudtak formálni elvárásaik és elégedettségük vonatkozásában. Ez a véleményformálás kiterjedt a közszolgáltatók szakmai minőségére, hitelességére, a szolgáltatást nyújtók emberi minőségére és tisztességet, a működtetett rendszerek nyilvánosságára és a partnerségre mérték. A vélemények körülmények felmérését követően történtek meg a fejlesztések. A kormánymegbízott kiemelte, sok szolgáltató önmaga szervezetét fejlesztette. Ez a szinergikus hatás a helyi társadalom körében is érzékeltette hatását. A vendég példaként a MÁV panaszos ügyeinek kivizsgálását és a védőnői szolgálat egyénre szabott szolgáltatását emelte ki. „A negyedik éve futó szolgáltató város szolnoki mintaprogram komoly stratégiai célokat határozott meg. Fontos, hogy a közszolgáltató a jövőben minden egyéni érdeket ki tudjon szolgálni” – hangsúlyozta a vendég.

A szolgáltató állam célkitűzéseivel egybeeső mintaprogram az európai uniós magyar soros elnökségen is bemutatkozott. Kállai Mária elmondta, az uniós szakemberek megértették a projekt társadalomerősítő, kohéziót növelő és társadalmi minőségjavító hatását. Hozzátette, jelenleg zajlanak a tárgyalások, amelyek a szolgáltató szemlélet kormányhivatalokra vonatkozó lehetőségét vitatják meg…A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal vezetője az önkormányzati adósságkonszolidációról is beszélt. A kormánymegbízott kiemelte, az átvállalás értéke felbecsülhetetlen a települések életében. A tiszta lappal együtt a költségvetési struktúra is átalakult, mely előre tekintő”

Forrás:
Szolgáltató Város: Szolnokon mindenki véleménye számít; OrientPress; 2013. április 5.