Skip to main content
közigazgatás: magyar

A közigazgatás egyre jobban levetkőzi bürokratikus jellegét

Szerző: 2013. április 12.No Comments

„A jó döntésekhez idő kell. Fontos, hogy a közigazgatási reform hatására hatékony, koordinált és szakszerű állam és ügyintézés alakuljon ki. A Rádió Orient műsorában Balogh Szilvia kiemelte, az embereknek még akkor is látniuk kell a változást, ha nem érezték meg azt. A IV. kerületi Járási Hivatal vezetője a közigazgatási reform általános értékelése mellett a kormányablak ügyintézői képzésről és a szakma szinten tartásáról is szót ejtett.

A közigazgatási rendszer reformja előtt évről évre több feladat került az önkormányzatokhoz. A leterheltség nőtt, azonban az anyagi támogatás folyamatosan csökkent. A Rádió Orient műsorában Balogh Szilvia szükségszerűnek nevezte az átalakítást. A IV. kerületi Járási Hivatal vezetője elmondta, az állam a korábban máshoz telepített kötelezettségeit vette vissza. „A jövőben egységesebb, azonos színvonalú lesz az ellátás. Hatékonyabb, szakszerűbb, koordináltabb és ügyfélközpontúbb közigazgatás alakul ki. Az emberek bizalommal fordulhatnak az államhoz, a közigazgatás egyre jobban levetkőzi bürokratikus jellegét” – hangsúlyozta a hivatalvezető.

Az OrientPress Hírügynökség közigazgatási rádiójának vendége elmondta, az önkormányzat biztosította a zökkenőmentes induláshoz szükséges személyi és tárgyi feltételeket. Balogh kiemelte, az átalakítás során a személyi állomány emberi erősítésére volt szükség. „Fontos volt, hogy a kollégák érezzék, hogy jó és működőképes a rendszer, biztos az állásuk” – emelte ki. A hivatalvezető hozzátette, az átvett géppark jó állapotban van, minden adott a siker garantálásához.

A heti 2900 darabos ügyiratforgalom a kollégák szaktudásának folyamatos képzését, a szakma szinten tartását igényli. Balogh elmondta, a 2013-as év átmeneti időszak, júniusig és decemberig tartanak a kormányablak ügyintéző képzések. „A kollégáknak a képzés mellett is maximálisan kell kielégíteni az ügyfélforgalmat. A jövő évtől mindenkinek folyamatosan kell képeznie magát” – emelte ki a közigazgatási rádió vendége.

Balogh kiemelte, szerencsére már az önkormányzati időben is elvárás volt az ügyfélközpontú ügyintézés. Így a kerületi okmányirodában játszósarok működik, emellett az időpontfoglalás mellett a sorszámos ügyintézés is lehetséges. „Helyes, hogy a kormányzat alapossággal és körültekintéssel vezeti be a kormányhivatalok reggel 8-tól este 8-ig való ügyfélfogadási idejét. „A jó döntésekhez idő kell. Fontos, hogy hatékony, koordinált és szakszerű állam és ügyintézés alakuljon ki. Közszolgák vagyunk, a köz szolgálatában állunk” – hangsúlyozta a hivatalvezető.

Balogh Szilvia elmondta, a kormányablak rendszer kialakítása során a járási hivatal a szakmai kérdésekben segít. Kiemelte, az intézhető ügyek 62-ről 2500-ra emelkedése hatalmas feladatot jelent az ügyintézőknek. Szerencsére a képzések biztosítani fogják a megfelelő felkészültséget. „A szerteágazó ügyintézési kör egyik belépője az állampolgársági ügyek intézése. A járási hivatal 2013 márciusától, sikeresen látja el ezt a feladatot” – magyarázta. A hivatalvezető hozzátette, fontos, hogy az emberek tisztán lássák, hogy változás történt, még akkor is, ha nem érzik azt.”

Forrás:
A közigazgatás egyre jobban levetkőzi bürokratikus jellegét; OrientPress; 2013. április 8.