Skip to main content
gazdaság

Száz látogatóból egy lesz vásárló a magyar webáruházakban

Szerző: 2013. június 10.No Comments

„Mindössze negyedükben tudunk bankkártyával fizetni, és imádják a Facebookon népszerűsíteni magukat, derül ki a Nagy Webáruház Felmérésből.

Negyedik alkalommal végezte el Nagy Webáruház Felmérését a Webshop Experts, a 2012-es évet vizsgáló kutatásukhoz 490 webáruházat sikerült megnyerniük, így elég átfogó képet kaphattak a haza e-kereskedelem állapotáról.

A felmérés azt mutatja, hogy tavaly a webáruházak túlnyomó része jelentős mértékben tudta növelni árbevételét, és csak a megkérdezettek 9 százaléka számolt be csökkenésről. A vásárlók átlagosan 18 882 forintot hagytak ott egy-egy vásárlásnál, a konverziós ráta (ami azt mutatja meg, hogy száz látogató közül végül hányan fognak ténylegesen vásárolni) 1,03 százalék, azaz minden századik látogatóból lesz vásárló. A webshopok ötödének viszont fogalma sincs, hogy mekkora konverziós rátával működik.

Ami a fizetési módokat illeti, a magyar szolgáltatók többsége még mindig a korszerűtlen megoldásokat erőlteti. Bankkártyás fizetésre csak negyedüknél van lehetőség, a PayPalt 18 százalékuknál lehet választani, a mobilfizetés pedig gyakorlatilag nem is létezik. A grafikonon látható, hogy túlnyomó részt még mindig a már megszokott, hagyományos módszereket részesítik előnyben, miközben pont az e-kereskedelem lehetne a készpénzforgalom csökkentésének egyik mozgatórugója.

A kutatásból az is kiderül, hogy az országban rengeteg a viszonylag kis webshop, a megkérdezettek 80 százalékánál csak 1 alkalmazott foglalkozik ezzel a területtel, és mindössze 3,68 százalékuk foglalkoztat erre a célra 4 főnél többet. Ez nagyjából megfelel a látogatottsági adatoknak, a magyar webáruházak 5 százalékának van napi ezernél több látogatója, és 1 százalékhoz „térnek be” ötezernél is többen, és általában véve minél régebb óta üzemel egy webáruház, annál több látogatója van, és az emberek többet is költenek ezekben a boltokban.

A webáruház tulajdonosok által leghatékonyabbnak tartott marketing eszköz a keresőoptimalizáció, amit több mint 80 százalékuk alkalmaz. Ezt követi a közösségi média (77 százalék), a hírlevél (75 százalék), a fizetett keresőhirdetések (55 százalék) és az árösszehasonlító oldalak (41 százalék). A közösségi média tekintetében elsöprő fölénnyel vezet a Facebook.

A nemzetközi trendekkel összhangban a magyar webáruházak 41 százalékénak valamelyik bérelhető megoldás biztosítja az alapját, negyedük egyedi fejlesztésű áruházat használ, míg ötödük valamelyik nyílt forráskódú rendszerre építkezik. A magyar webshopok leginkább a haza piacra koncentrálnak, 88,5 százalékuk kizárólag Magyarországon belül értékesít.

A kutatás teljes anyaga innen tölthető le.”

Forrás:
Száz látogatóból egy lesz vásárló a magyar webáruházakban; Voith Hunor; IT café; 2013. június 7.