Skip to main content
gazdaságinformatika

Kicsi a magyar cloudpiac, de gyorsan nő

Szerző: 2013. július 15.No Comments

„…Költségcsökkentés helyett rugalmasságot várnak a felhőktől

Egy regionális felmérés szerint a felhőszolgáltatások irányi igény fő hajtóereje a telepített rendszereknél nagyobb rugalmasság és skálázhatóság, Magyarországon is ezt emelték ki a legtöbben azok közül, akik már használnak cloudszolgáltatásokat vagy tervezik ezek bevezetését. A második fő érv Magyarországon a mobilitás támogatás, ezt követi a költséghatékonyság, a kiszervezhetőség, illetve a partnerekkel történő együttműködés támogatása, mint fő érvek. Érdekes módon az alacsony költség és a gyors implementáció nem ennyire vonzó érv a magyar cégeknél.

Kicsi a piac, de gyorsan nő
A felhős rendszerek piaca Magyarországon egyelőre elég kicsi: az IT-költések alig 1 százalékát adja ez a szegmens, ugyanakkor messze a legnagyobb növekedést produkálja, a következő években 30-40 százalékos lehet az éves növekedés üteme, így 2017-re a teljes forgalom a tavalyi 3 milliárd forintot megközelítő forgalom 6-7-szeresére emelkedhet, mondta el Balicza Gábor. Ez a növekedési ütem csak a vállalati mobil megoldásokéhoz mérhető.

A cloudra fordított költések túlnyomó többségét jelenleg még a nyilvános felhők viszik el, ezt pedig a szoftverszolgáltatások dominálják, majd az infrastruktúraszolgáltatások (pl. Amazon) következnek, a platformszolgáltatásokra fordított kiadások a legalacsonyabbak. Az IDC szerint a leginkább kommunikációs és csoportmunka-szoftvereket vesznek igénybe a magyar cégek a felhőből (pl. Google Apps, Office 365), a második legnépszerűbb felhős alkalmazáscsoport a CRM, ami legtöbbször a SalesForce.comot jelenti, a harmadik pedig a biztonság (levélszűrés, spamszűrés). Szoftverszolgáltatásokra tavaly összesen 1,6 milliárd forintot költöttek a magyar cégek, állítja az IDC.

A HP szerint a magyar cégek elsősorban a privát felhőket részesítik előnyben, vállalat által megkérdezett CIO-k 56 százaléka legalábbis ebben látja vállalatának felhős jövőjét, miközben a nyilvános és hibrid megoldásokra 22-22 százalék szavazott. Az IDC szerint tavaly a privát felhőkre fordított kiadások 600 millió forintot tettek ki.”

Forrás:
Kicsi a magyar cloudpiac, de gyorsan nő; Bodnár Ádám; HWSW.hu; 2013. július 08.