Ügyfélbarát szótárt kaptak a zalai kormányablakok

„Zala megyében jelenleg két kormányablak fogadja az ügyfeleket: Zalaegerszegen és Nagykanizsán, napi 12 órában. Az állampolgárok teljes mértékben elégedettek a kiszolgálással, amihez nagyban hozzájárulhatott a meghosszabbított nyitva tartási idő és a hivatalnokok felkészültsége. Az ablakokban a külföldiekre is gondoltak, akiket magyar-német-angol ügyfélbarát szótárral várnak – mondta el a Rádió Orient műsorában Ritecz Balázs, a Zala Megyei Kormányhivatal ügyfélkapcsolati osztályvezetője.

A kormányablakok nyitásakor 29 ügykörrel indult az ügyintézés, ez a szám mára 150-re nőtt, jövő évben pedig meghaladja a kétezret is. A többletfeladatokhoz meghosszabbított, 12 órás nyitva tartás társul, így most akár vacsora után is el tudják intézni ügyeiket az állampolgárok, nincs szükség szabadságra vagy szabadnapra, hogy ügyes-bajos dolgainkat elintézzük,- hangsúlyozta Ritecz Balázs. Az osztályvezető szerint a kormányablak sikere részben az (ügyfélszolgálati) kultúraváltáson is múlik, az állampolgárnak éreznie kell, hogy valóban érte dolgoznak. Az eddigi visszajelzések pozitívak Zalában, a felmérések alapján teljes mértékben elégedettek az állampolgárok az egyablakos ügyintézéssel. Ahhoz, hogy ez így is maradhasson, folyamatban van egy belső monitoring rendszer kialakítása – tette hozzá a rádió vendége.

A zalai irodákban 15 kolléga három különböző munkakörben végzi teendőit, rotációs váltásban, így mindenki napi szinten átlátja az aktuális feladatokat, és a szabadságolások is jobban megoldhatóak. A helyi vezetők döntik el, hogy milyen gyakran váltják egymást a tisztviselők a különböző területeken, a jó ritmusú csere pedig hozzájárul a monotonitás elkerüléséhez.

A két kormányablaknak kedvező a földrajzi elhelyezkedése, mindkettő a város központjában található – a távolabb lakók tömegközlekedéssel tudják megközelíteni az irodákat, s a legtávolabbról érkezőknek ehhez 30-40 kilométert kell megtenniük. Ezek a távolságok jelentősen lecsökkennek majd, mert a járási hivatalokban további kormányablakok fognak nyílni és a kihelyezett ügysegédek szintén el tudják látni ezeket a feladatokat – hangsúlyozta a Rádió Orient vendége. Ritecz Balázs elmondta, munkájuk során alapfeltétel, hogy akinek nem tudják az ügyét elintézni, azt sem küldik el, hanem tájékoztatják, hová fordulhat vagy segítséget kérnek más irodától.

A kormányablakban csak azok dolgozhatnak, akik elvégzik a most zajló szakirányú képzést – Zala megyében ezen 243 fő vett és vesz részt ma is. A felsőfokú végzettségű dolgozók két féléves képzése jelenleg is zajlik, a középfokú képzettségűek pedig már sikeresen levizsgáztak, és júliusban már a bizonyítványukat is megkapták. Év végén, decemberben a most iskolapadban ülők is kezükbe vehetik a bizonyítványukat, és megkezdődhet az új kormányablakok létrehozása, a megfelelő munkatársak kiválasztása – avatott be az osztályvezető a további tervekbe. A képzések vegyes formában zajlanak, a jelenléti napok mellett számítógépes oktatás is zajlik a tanfolyamokon.

A zalai kormányablakokban külföldi látogatók érkezésére is számítanak: kiszolgálásukra ügyfélbarát magyar-angol-német szótárt készítettek, ami segít eligazodni a fontosabb témakörökben – emelte ki az interjú végén Ritecz Balázs.”

Forrás:
Ügyfélbarát szótárt kaptak a zalai kormányablakok; OrientPress; 2013. szeptember 23.

A bejegyzés kategóriája: közigazgatás:magyar
Kiemelt szavak: , , , .
Közvetlen link.