Skip to main content
közigazgatás: magyar

Másfél millióan fordulnak a Fővárosi Kormányhivatal okmányirodáihoz

Szerző: 2013. október 13.No Comments

„Idén közel egymillió ügyintézés történt a budapesti kormányhivatal okmányirodáiban, s ez a szám az év végéig a 1,5 milliót is elérheti – éppen ezért cél egyszerűbb eljárások keretében, gyorsan és hatékonyan bonyolítani az ügymenetet. A Rádió Orient műsorában Belányi Márta kormányhivatal igazgatója mutatta be szervezetének mindennapi működését és a jövőbeni terveket.

A fővárosi kerületi hivatalokkal kapcsolatos irányítási feladatokat Budapest Főváros Kormányhivatala a működés színvonalának garantálása és az ügyfélszolgálat maximális figyelembevételével végzi. A Rádió Orient műsorában Belányi Márta elmondta, az okmányirodai konszolidáció mellett a kormányablakok létrehozása a fő feladat. Emellett a humánpolitikai kérdések irányainak meghatározása és a törvényességi ellenőrzés segítése tölti ki a mindennapokat. „A szakigazgatási szervekkel a kormányhivatal üzemeltetési és a funkcionális feladatainak ellátása a hangsúlyos” – emelte ki.

A törvényességi felügyelet jogköre többet jelent a korábbi rendszer törvényesség ellenőrzésnél. Az OrientPress Hírügynökség közigazgatási rádiójának vendége elmondta, a jogszabályi egységesítés során új módszertani eszközöket kellett kialakítani. Ennek következtében a kormányhivatal pótolhatja a mulasztó önkormányzat rendeletét vagy határozatát, amennyiben az a helyi közszolgáltatás színvonalát veszélyezteti. Belányi kiemelte, önkormányzati érdek a megfelelő törvényi keret közötti munkavégzés. „A garanciális szabályok kerültek előtérbe, ez a rendelkezés az önkormányzat nívóját és megítélését javíthatja” – jelentette ki. Hozzátette, a kontroll a másik irányba is működik: az önkormányzat is jelentheti a kormányhivatal hiányosságait.

„Mindig a rendszer finomítása, a legjobb megoldások megtalálása lesz a cél” – hangsúlyozta az igazgató. A következő időszak feladata az okmányirodai rendszer egységes eljárásrendjének bevezetése lesz. Az egységesség mellett, a kiszámíthatóság, a gyorsaság és a hatékonyság a lényeg. A kerületi hivatalok leterheltségének csökkentése érdekében a hatósági statisztikákat és a humánerőforrást kell egyensúlyba hozni. „Minden kerületnek megvan a maga specialitása. E mentén szerveződtek a hivatalok” – emelte ki a vendég.

A kormányablakrendszer kiépítése hosszú távú feladat, így a KIH és a fővárosi kormányhivatal együttműködése elengedhetetlen. Belányi elmondta, folyamatban van a kollégák átsorolása és képzése. Az integrált ügyintézői munkakörben lévő munkatársak illetménypótlékot kapnak a feladatteher kompenzálása érdekében. Az igazgató hozzátette, a hosszú távú koncepció szerint az okmányirodai bázis mellett egyéb ügyintézési pontok alakulnak. A hivatalok kerületenként fokozatosan valósulnak meg, a rendszer nem egyik napról a másikra alakul ki. „Végül koncentráltan, egy helyszínen tudjuk majd ügyeinket intézni” – jelentette ki.

A kormányhivatali okmányirodákban az idei évben közel egymillió ügyintézés történt. Belányi kiemelte, ez a szám az év végéig a 1,5 milliót is eléri. Emellett a szakigazgatási szervek elsőfokú döntései is többmilliós nagyságrendűek. Éppen ezért cél egyszerűbb eljárások keretében lebonyolítani az ügyintézést – hangsúlyozta Budapest Főváros Kormányhivatalának igazgatója.

„Bizonyos dolgokban nem lehet engedni a jó működéshez” – emelte ki a közigazgatási rádió vendége. Belányi elmondta, a cél a bennünk megjelenő tudás tényleges hasznosulása. A rátermett kollégák elismerése mellett a munka egyszerűsítésével igyekeznek modellezni a hatósági folyamatokat…”

Forrás:
Másfél millióan fordulnak a Fővárosi Kormányhivatal okmányirodáihoz; OrientPress; 2013. október 10.