A digitalizálás ellenére népszerűek a klasszikus naptárak

„Bármennyire is meghatározzák a mindennapjainkat a digitális termékek, az emberek keresik a hagyományos megoldásokat is. Így van ez például a naptáraknál, amelyek napjainkban is nagyon jól fogynak.

A naptárak visszatértek az emberek üzleti és magánéletébe. Legalábbis ezt állítja a Filofax szóvivője. Bizonyos 2014-es naptárak már karácsony előtt teljesen elfogytak. Ennek oka, hogy a cég nem számolt ekkora rohammal. Számos gyártó örül annak, hogy az okostelefonos és számítógépes naptárak és időpont-egyeztetések ellenére sokan előnyben részesítik a hagyományos termékeket. Antje Voland, a DuMont naptárkiadó értékesítési vezetője közölte, hogy a digitalizálás ellenére kiválóan fogynak a családi, a jegyzetelésre is alkalmas és a zsebnaptárak.

Susanne Bergmann, az évente 14 millió naptárat gyártó Zettler első embere hozzátette: sokan használnak az időpontok egyeztetésére okostelefont vagy más hasonló készüléket, de ezzel párhuzamosan klasszikus naptárakat is vesznek. Ennek oka, hogy nem akarnak kizárólag az elektronikus időpont-egyeztetésre támaszkodni. A Filofax szóvivője szerint a felhasználók rájöttek, hogy nem lehet egyszerre telefonálni az okostelefonjukkal és jegyzetelni is. Különösen a nők keresik a klasszikus naptárakat. Németországban 2013-ban közel 14 000 különböző naptár jelent meg és a kiadók közel 4 százalékkal növelték a bevételeiket. A folyamatból a könyvkiadók is profitálnak, mivel ez egy stabil és megbízható piaci szegmens.”

Forrás:
A digitalizálás ellenére népszerűek a klasszikus naptárak; Berta Sándor; SG.hu; 2014. január 2.

A bejegyzés kategóriája: gazdaság, művelődés
Kiemelt szavak: , .
Közvetlen link.