Skip to main content
gazdaságtársadalom

Milyen lesz a jövő vállalata?

Szerző: 2014. január 20.No Comments

„A legnagyobb kihívás a hatékony működés érdekében a vállalati kultúra megváltoztatása, nem elég az eszközparkot modernizálni, hanem a munkavállalók és felsővezetők gondolkodásmódját is az újfajta megközelítéshez kell igazítani – hangzott el egy Magyarország piacvezető vállalatainak szakértői és vezetői részvételével rendezett kerekasztal beszélgetésen, ahol a szakemberek a jövő munkahelyeit és a jövő munkavállalóit érintő kérdéseket feszegették.

A digitális kor nagy átalakulásokat hozott és újakat vetít előre a munkavégzés terén is. A digitális forradalom szemléletváltást igényel a vállalati kultúrában, valamint a munkáltatói és munkavállalói bizalom megteremtésében. A témakör szakértői: Somorjai Éva, a Magyar Telekom Nyrt. HR vezérigazgató-helyettese, Szelecki Zsolt, a PwC Magyarország HR-tanácsadási üzletágának vezetője, Szakács Balázs, a Ustream Business Intelligence Managere, Márton Miklós, a Kürt Zrt. üzleti vezérigazgató-helyettese és Bánki Tamás, a független Linkedin szakértő, arra keresték a választ, hogyan befolyásolja a technológiai vívmányok használata a munkavégzést, hogyan alakul át a jelen nagyvállalata az új lehetőségek birtokában és a kihívásokra reagálva, azaz milyen lesz a jövő vállalata?

A szakértők egyetértettek abban, hogy a rugalmas munkavégzés hatékony, a modern eszközök alkalmazására pedig szükség van, de különböző szempontok szerint közelítették meg a technológia szerepét a jövő munkahelyének kialakításában. Somorjai Éva, HR vezérigazgató-helyettes, a folyamatos innováció és a hatékonyságnövelés lehetőségét emelte ki „A Magyar Telekomnál célunk a hosszútávon fenntartható vállalat megteremtése, lépést tartunk és implementáljuk az innovációs fejlesztéseket a munkavégzésben, mint például a távmunka és a virtuális toborzás”.

Szelecki Zsolt, a PwC Magyarország szakértője elmondta, hogy egy frissen elkészült tanulmány alapján a felsővezetők 35 százaléka az innovációban látja a jövőt és mintegy 81 százalékuk szerint a következő időszakban leginkább a technológia fogja befolyásolni a munkavégzést. „Egy versenyképességre törekvő vállalat nem maradhat ki ebből a digitális forradalomból, folyamatos fejlesztésre és fejlődésre van szükség minden iparágban.”- tette hozzá a szakértő.

A résztvevők megismerhették a Ustream sikertörténetét is, amely az egyik leginnovatívabb, teljes mértékben a modern technológiára épülő magyar startup. „Vállalati kultúránkat a szabadszellemű, rugalmas megközelítés jellemzi. Számos esetben előfordul például, hogy egy munkavállalónk és feletesse más-más kontinensen élnek, mégis kialakul köztük a virtuális együttműködés, és a bizalom, így hatékony csapatként tudnak működni.” – mondta Szakács Balázs, a Ustream Business Intelligence Managere.

Fontos szempont a modern technológiára épülő, felhő-alapú rendszerek használatakor a vállalati adatok védelme. „A mobilitás miatt adataink fokozott veszélynek vannak kitéve, ezért az adatbiztonság a mobil eszközök, a közösségi média, illetve minden virtuális technológia és folyamat bevezetése tekintetében rendszer-szintű megközelítést tesz szükségessé a modern vállalatok életében. Fel kell mérni az új lehetőségek kockázatait, nem elegendő az incidensek utólagos kezelése.” – tette hozzá Márton Miklós, a Kürt Zrt. üzleti vezérigazgató-helyettese. Számos változás várható a toborzás területén is. Mint azt Bánki Tamás, a Linkedin szakértő elmondta, a kiválasztási folyamat és a kapcsolatépítés eszközeként a közösségi felületek kerülnek a középpontba.

A kerekasztal résztevői egyetértettek abban, hogy a technológia nagyban befolyásolni fogja a munkavégzést. Az innovatív megoldások alkalmazásával a folyamatok optimalizálhatóak, így az üzleti célok elérhetővé válnak, a vállalati hatékonyság és munkavállalói elégedettség pedig pozitív irányba változik. A legnagyobb kihívást mégis abban látják, hogy a hatékony működés érdekében a vállalati kultúrán is változtatni kell, nem elég az eszközparkot modernizálni, hanem a munkavállalók és felsővezetők gondolkodásmódját is az újfajta megközelítéshez kell igazítani, hogy megvalósuljon a digitális világban is a bizalom.

Forrás:
Milyen lesz a jövő vállalata?; jobline.hu; 2014 január 17.