Skip to main content
közigazgatás: magyar

Megérte kivárni – Nyolctól nyolcig tart nyitva a battai kormányablak

Szerző: 2014. február 12.No Comments

„Délelőtt ünnepélyes keretek között felavatták az új kormányablakot Százhalombattán, a Szent István téren. Az Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálatot délután egytől már az ügyfelek is birtokba vehették, a továbbiakban pedig minden munkanapon reggel nyolctól este nyolcig tart nyitva.

Aki adót fizet és eltartja az állam alkalmazottait, az joggal várja el, hogy kényelmesen és gyorsan intézhesse hivatalos ügyeit – mondta dr. Tarnai Richárd kormánymegbízott, a Pest Megyei Kormányhivatal vezetője az ünnepélyes megnyitón. Az új kormányablakban kedves ügyintézők és XXI. századi körülmények várják majd az ügyfeleket, aki pedig nem ezt tapasztalja, vagy esetleg javaslatai lennének a hivatal működésével kapcsolatban, személyesen a kormánymegbízotthoz is fordulhat.

Első alkalommal vett részt személyesen kormányablak-avatáson dr. Deák Rita miniszteri biztos, akit másfél éve bíztak meg az állami ügyfélszolgálat átszervezésével a Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program keretében. Kiemelte: a „jó állam” elképzelés jegyében mára egyre bővülnek azok az ügykörök, amelyeket három csatornán – elektronikusan, a 1818-as telefonszámon, illetve személyesen, a kormányablakokban – intézhetnek az állampolgárok. Mindkét kormányhivatalnok köszönetet mondott a százhalombattai önkormányzat nagyvonalú támogatásáért és együttműködésért, amely nélkül nem jöhetett volna létre a korszerű központi ügyfélszolgálat.

Közös volt a cél – hangsúlyozta Vezér Mihály polgármester -, a Százhalombattán élők életminőségének javítása és minél komplexebb kiszolgálása, amiért a kormányhivatalok képviselőit szintén köszönet illeti. A városvezető elmondta, hogy az önkormányzat komoly intézkedéseket tett és mintegy 100 millió forintos beruházást vállalt annak érdekében, hogy a battaiknak ne kelljen más településre járniuk hivatalos ügyeik intézése végett. A kormányhivatali kirendeltség számára a korábbi postahivatal és a mellette található üzlet helyiségeit alakították át, és felújították az épület környezetét is.

Az első kormányablakokat, a közigazgatás központi átszervezése részeként, 2011-ben adták át a megyeszékhelyeken és a fővárosban. Az első huszonkilenc állami egyablakos ügyfélszolgálatot tavaly október óta követik az úgynevezett második generációs kormányablakok, amilyen a százhalombattai is. Ezekben már integrált – azaz okmányirodát is magába foglaló – ügyfélszolgálat működik. A tervek szerint országosan több mint háromszáz helyen nyílik majd kormányablak, mindenhol, ahol jelenleg okmányiroda működik.

A százhalombattai kormányablakban két műszakban nyolc-nyolc köztisztviselő fogadja az ügyfeleket. Ketten Érdről járnak át, a többiek százhalombattaiak. Valamennyien fél éves kormányablak-ügyintézői tanfolyamon vettek részt. A kilenc korszerű, digitálisan felszerelt munkaállomást tágas várótér, szabadon hozzáférhető elektronikus ügyfélkapu terminál, sorszámosztó automata, gyermeksarok, mosdók, pelenkázó egészíti ki. Az ügyfélszolgálat mind a mozgáskorlátozottak, mind pedig a látás- és hallássérültek számára akadálymentesített. A sorszámosztó terminál például Braille-írással is el van látva, és a megfelelő gomb megnyomására hangos tájékoztatást is ad.

A Parlament nemrég 21 napra csökkentette a korábbi harminc napos hivatali ügyintézési határidőt – hangsúlyozta Tarnai Richárd -, de a kormányablakok egy munkanapon belül továbbítják az ügyet a szakigazgatási szerveknek, amikor pedig azoktól válasz érkezik, telefonon vagy elektronikusan azonnal értesítik az ügyfelüket.

Az új Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálaton azok mellett az ügyek mellett, amelyeket eddig a Polgármesteri Hivatal épületében, az okmányirodában intézhettünk, lehetőségünk lesz egyebek mellett adatszolgáltatást kérni az ingatlan-nyilvántartásból, családtámogatási ellátásokat, gyermekgondozási segélyt, gyermekgondozási díjat, anyasági támogatást, családi pótlékot, gyermeknevelési támogatást és terhességi-gyermekágyi segélyt igényelni, de elintézhetjük egyéni vállalkozói tevékenységünk regisztrációját, illetve TAJ kártyánk kibocsátását is.

Az ünnepélyes átadáson egyebek mellett részt vett Bánsághy Balázs, az Érdi Járási Hivatal vezetője, valamint több környékbeli település vezetői, képviselői is.”

Forrás:
Megérte kivárni – Nyolctól nyolcig tart nyitva a battai kormányablak; Százhalombattai Hírtükör Online; 2014. február 12.