Skip to main content
közigazgatás: magyar

Tarnai Richárd: házhoz visszük az ügyintézést

Szerző: 2014. március 5.No Comments

„A helyi lobbi hatására ügyintézési pont került Dunavarsányba, a kormány pedig adósságkonszolidáció keretében átvette a szigetszentmiklósi járáshoz tartozó település 700 milliós hitelét. A kisváros adottságairól Bóna Zoltán polgármester és Tarnai Richárd kormánymegbízott beszélgetett a Rádió Orient műsorában. Tarnai kiemelte, a 12 órán át nyitva tartó ügyintézési pontok felváltják az okmányirodákat, és az állampolgárok kapujáig viszik a szolgáltatásokat.

Dunavarsány a területi államigazgatás megújítása során a szigetszentmiklósi járáshoz került. A település tipikus agglomerációs kisváros, a főváros centrumától 20 kilométerre fekszik. Az évek során folyamatos infrastruktúrabővülés, valamint a helyi lakosok számának emelkedése volt jellemző. A két városrészből, Nagyvarsányból és Kisvarsányból álló településen jelentős a sváb kisebbség, így német nemzetiségi önkormányzat is működik itt. „Békés, nyugodt fejlődés zajlik a településen, itt nincsenek politikai csatározások. Közel 40 aktív civil szervezet működik a városban. A fejlődés ellenére meg tudtuk őrizni a vidéki mivoltot” – Bóna Zoltán kiemelte, a helyi ipari parknak és egy japán beszállító cégnek köszönhetően a településnek nincsenek anyagi gondjai. A polgármester hozzátette, a korábbi 700 milliós fejlesztési hitelt a kormány átvállalta az adósságkonszolidáció keretében.

A szigetszentmiklósi járás településén korábban nem volt okmányiroda, az államigazgatási szolgáltatások megjelenése a polgármesteri lobbinak köszönhető. Tarnai Richárd kiemelte, a kormányzat igyekszik alkalmazkodni a helyi lakosok igényeihez – ennek köszönhető a dunavarsányi járási kirendeltség felállítása. Bóna Zoltán polgármester hozzátette, a hivatal nemcsak települését, hanem az egész mikrotérséget kiszolgálja. „Az országos média mellett helyi csatornákon is tájékoztattuk a lakosságot a változásokról. Az eddig eltelt 13-14 hónapban még nem érkezett panasz az átalakítással kapcsolatban.”

Tarnai szerint a mindennapi életet teszi egyszerűbbé a közigazgatás átalakítása: kevesebb időt kell a hivatalban tölteni, emellett a kitöltendő papírok száma is csökken. Az egyablakos ügyintézéssel és az ügyek egyszerűsödésével párhuzamosan a tiszta felelősség elve alapján jobban elválnak egymástól az állami és az önkormányzati feladatok. A közvélemény kutatások alapján az ügyfelek 81 százaléka 30 percnél kevesebbet utazik a hivatalba, valamint 26-ról 36 százalékra nőtt a színvonallal elégedettek aránya – tette hozzá a kormánymegbízott.

Pest megyében elsőként vezették be valamennyi járási székhelyen a 8-től 20-ig tartó ügyfélfogadási időt. A kormánymegbízott elmondta, az állampolgárok érzik, hogy az átalakítás értük van. „Nem kell szabadságot kivenni az ügyintézéshez, akár zárás előtt 10 perccel is elintézhető a jogosítvány meghosszabbítása. A szolgáltatást egészen a polgárok kapujáig vittük’ – fogalmazott Tarnai.

A kormányablak-rendszer kialakítása során az okmányirodákat fokozatosan váltják fel az integrált ügyintézési pontok. A korábban intézhető 169 ügy helyett a jövőben több mint 2000 esettípust rendezhetünk egy helyszínen. A Pest Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja elmondta, folyamatosan csúsztatják össze az állami kézbe került okmányirodákat a kormányablakokkal. Az új ügyintézési szolgáltatás egyik jó példája a vecsési bevásárlóközpontban nyitott ügyintézési pont. „Lehet, hogy furcsán hangzik, de a bevásárlás során az olaj és a cukor mellett egy jogosítványt is azonnal szerezhetünk” – emelte ki a vendég.”

Forrás:
Tarnai Richárd: házhoz visszük az ügyintézést; OrientPress; 2014. március 5.