Skip to main content
közigazgatás: magyarközigazgatási informatika

Duplájára nőtt az ügyfélforgalom a csepeli kormányablakban

Szerző: 2014. április 13.No Comments

„A széttagolt okmányirodai rendszert váltotta fel Csepelen az új kormányablak a Csepel Plázában, amelynek ügyfélforgalma kétszeresére nőtt a nyitás óta – közölte a Rádió Orienten Dudás Zoltán hivatalvezető. A jelentős emelkedés valamint az ügyintézési idő lerövidítésének követelménye ellenére a kerületi hivatal jól kezeli a leterheltséget. Az új munkafolyamatok racionalizálása mellett 21. századi informatikai eszközök is segítik a munkát.

A több száz éves múltra visszatekintő csepeli terület a magyar ipari fellendülésnek köszönhetően kezdett erőteljesen benépesedni. A Duna határolta, igazi szigetélménnyel bíró XXI. kerület lakossága a népszámlálási adatok szerint 75 ezer fő, de ennél többen laknak a kerületben. A nyugdíjas és szociálisan rászoruló rétegek jelenléte erőteljesen meghatározza az ügyintézési típusokat, a hivatalban a közgyógyellátás és az ápolási díjak megítélése kimagasló.

Ugyanakkor az alacsonyabb munkanélküliség is jellemző a kerületre, hiszen a 4500 munkanélküli, a lakosság 5-6%-a. A Csepel Művek felaprózódásával megszűnt a termelés, a kerületbe történő munkaerő beáramlása helyett a főváros más kerületeibe való kiáramlás lett a jellemző. A közmunkaprogramban eddig közel ezer csepeli ember vett részt, a kerületi hivatalban is dolgoznak közfoglalkoztatottak.

A csepeli lakosok jelzéseire a Budapest Főváros Kormányhivatala és a Csepeli Önkormányzat közösen a széttagolt okmányirodai rendszert a Csepel Plázába költöztette március végén. A tágasabb, ügyfélbarát térben egy helyre került minden eljárás és munkafolyamat. Dudás Zoltán elmondta, az okmányirodában hetente 1700-1800 ügyfelet fogadtak. „Az új kormányablakban megduplázódott az ügyfélforgalom. Évente szinte minden lakos megfordul az ügyfélszolgálaton” – ismertette a statisztikákat a vendég.

A külsős megkeresések, az ügyfélforgalom jelentős emelkedése, valamint az ügyintézési idő lerövidítésének követelménye ellenére a kerületi hivatal jól kezeli a leterheltséget. A belső munkafolyamatok racionalizálása mellett infrastrukturális fejlesztések segítik a hatékony ügyintézést. A hivatalvezető kiemelte, teljesen megújult, 21. századi eszközparkkal, például az ügyfélszolgálatokon a kollégák egy-egy tablettel látják el feladataikat. Hozzátette, az adatbázisok összekapcsolása mellett az eljárási illeték helyszínen való kifizethetősége is gyorsabbá teszi az ügyek intézését.

A csepeli kerületi hivatal a főváros összes közintézményével jó kapcsolatot ápol, hiszen: „Ugyanaz a küldetésünk és a szlogenünk: az állampolgárok magas színvonalú kiszolgálása” – Dudás az együttműködés területei közül a polgári védelmet, valamint a korábbi önkormányzattól átvett ügyek feldolgozását emelte ki. Hozzátette, az önkormányzat mellett a katasztrófavédelemmel és a kerületi rendőrkapitánysággal is szoros a kapcsolatuk…”

Forrás:
Duplájára nőtt az ügyfélforgalom a csepeli kormányablakban; OrientPress; 2014. április 8.