Skip to main content
közigazgatás: magyar

Ügyfélbarát közigazgatás: kormányablak nyílik Lőrinciben

Szerző: 2014. július 12.No Comments

„ Talán nem véletlen, hogy Lőrinci kormányablakát éppen Európa védőszentje, Nursiai Szent Benedek ünnepnapján adjuk át, hiszen az itt megnyíló integrált ügyfélszolgálati iroda mottója is lehetne a védőszent életelve: ora et labora, azaz imádkozzál és dolgozzál – hangzott el dr. Pajtók Gábor, Heves megye kormánymegbízottja köszöntőjében, a Lőrinciben ma megtartott sajtótájékoztatón.

Az itt dolgozó munkatársak is a szolgálatra, mégpedig az állampolgárok szolgálatára esküdtek fel. Ismét közelebb léptünk a „Jó Állam” koncepciójának megalkotásakor kitűzött célhoz, amely a hatékony, szakmai, az embereket szolgáló, és empatikus közigazgatás alapjainak megteremtése volt. A reformfolyamat egyik első lépcsőfoka a kormányhivatalok felállítása és ezzel párhuzamosan 29 kormányablak elindulása volt 2011. január 1-jén. Fontos, hogy az állampolgárok közigazgatásban megrendült bizalmát visszaállítsuk – mondta dr. Pajtók Gábor. Ennek eszközei a kormányablakok, amelyek közös jellemzői a hozzáférhetőség, az egységes arculat és az ügyfélközpontúság. 2013 októberétől az okmányirodákat is fokozatosan a kormányablakok váltják fel, lehetővé téve a valóban egyablakos ügyintézést. Jelenleg a kormányablakokban 265 ügytípust lehet gyorsan, korszerű körülmények kötött elintézni. Megyénkből 198 kormánytisztviselő vett részt a kormányablak ügyintézői képzésben, amely nem csak magas szintű tudást adott, de az etikus, ügyfélbarát kiszolgálásra is felkészítette a munkatársakat – emelte ki a kormánymegbízott. Az ügyfélelégedettségi felmérések egyértelműen azt jelzik: a kijelölt irány helyes, a megkezdett munkát folytatnunk kell. Szándékunk, hogy megyénkben a lehető legtöbb helyen nyílhassanak további kormányablakok – hangzott el az ünnepségen.

Dr. Baltay Tímea, a Miniszterelnökség helyettes-államtitkára az eseményen kiemelte: az emberek államról alkotott képe főként az ügyintézés során keletkezik, ezért elengedhetetlen, hogy az állam segítse az elvárásoknak megfelelő, gyors és precíz ügyintézést. Az állam és az állampolgár fogalmát újra kell definiálni, ennek most már a Lőrinciben nyíló egység is teret adhat. Az itteni egyébként hazánk hatvanhatodik kormányablaka. A fejlesztési forrásokat – a hazai költségvetés feszített helyzetére figyelemmel – a kormány elsősorban uniós támogatásokból (ÁROP, EKOP, ROP) biztosította.

Szabó Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint Kiemelt Közszolgáltatásokért Felelős Államtitkárság államtitkára, a térség országgyűlési képviselője a megnyitón a bürokrácia elleni küzdelem mérföldkövének nevezte a lőrinci kormányablak megnyitását. Az emberek többsége szorong az ügyintézéstől, a munkatársak mosolya, felkészültsége ezen sokat enyhíthet. A városháza egyik épületszárnyában kialakított modern kormányablak a térségben is példaértékű. Bízunk benne, hogy az egyablakos ügyintézési rendszer hosszú távon lesz az itt, és a környéken élők segítségére – tette hozzá a képviselő.
Imre Zsolt, a Heves Megyei Kormányhivatal Hatvani Járási Hivatala vezetője elmondta: a kivitelezési munkálatok idén áprilisban kezdődtek, a beruházás 45 millió forintba került. A teljes körűen akadálymentesített kormányablak hétfőtől minden nap 8 és 20 óra között, négy munkaállomással, magas szintű, ügyfélbarát, gyors és egyszerű ügyintézéssel várja az ügyfeleket.”

Forrás:
Ügyfélbarát közigazgatás: kormányablak nyílik Lőrinciben; Heves Megyei Kormányhivatal; 2014. július 11.