Skip to main content
közigazgatási informatika

A világ élvonalában a hazai 112-es segélyhívó rendszer

Szerző: 2014. augusztus 9.No Comments

„A KIFÜ képviselte Magyarországot a több mint 70 országot tömörítő Európai Segélyhívószám Szövetség eddigi legnagyobb nemzetközi seregszemléjén. A mintegy 400 résztvevővel áprilisban lezajlott varsói esemény kiemelt témái voltak többek között az okostelefonos alkalmazások, az eCall szolgáltatások és a hívás helyének meghatározásának legújabb módszerei. Magyarországon a 112-es hívásfogadó központok május 22-én indultak el, az európai uniós forrásból finanszírozott projekt gazdája a KIFÜ.

Az EENA (European Emergency Number Association – európai segélyhívószám szövetség) egy brüsszeli központú szervezet, amely a vészhelyzeti segítségnyújtás fejlesztésében érintett segítségnyújtó szervezetek, hatóságok, döntéshozók, kutatók, szervezetek és megoldásszállítók számára biztosít fórumot, közös platformot. Tagjai között több mint 70 ország segítségnyújtó szervezeteinek több mint 1000 képviselője, 70 megoldásszállító, 15 nemzetközi szervezet, 60 kutató, és az Európai Parlament mintegy 150 tagja szerepel.

A KIFÜ 2011-től, az ESR-112 projekt indulásától kezdve tagja az EENA-nak. A csatlakozásunk célja az volt, hogy első kézből szerezhessük meg a segélyhívó központok és rendszerek kialakításával, működtetésével kapcsolatos tapasztalatokat, hozzáférjünk a szabványokhoz, illetve hogy részt tudjunk venni a reguláció és a szabványok kialakításában, továbbfejlesztésében.

Az idei EENA konferencia 2014. áprilisában került megrendezésre Varsóban, ahol a KIFÜ is képviseltette magát. A 2014-es konferencia minden idők legnagyobb EENA konferenciája volt, több mint 400 résztvevővel, számtalan megoldásszállítóval. A szervezet és a konferencia iránti érdeklődés mértékét jól mutatja, hogy olyan Európán kívüli országok is részt vettek, mint például Thaiföld és Ausztrália, és be is mutatták a náluk alkalmazott megoldásokat. A mi részvételünknek az adott különleges hangsúlyt, hogy ez év május 22-től Magyarországon is elindultak azok az új segélyhívó központok, amelyek informatikai és telekommunikációs rendszereinek követelményeit az EENA tagságunknak köszönhetően összegyűjtött információk és tapasztalatok alapján terveztük meg az ESR-112 projekt keretében. A konferencián sokan érdeklődtek a projekt előrehaladásáról, hiszen a KIFÜ csatlakozása óta folyamatosan részt vesz az EENA munkájában.

A konferencia kiemelt témái idén az adatgyűjtés és előrejelzés, az eCall, az SMS és okostelefon alkalmazás, a hívás helyének meghatározása, a hívásfogadó központ, mint munkahely tervezése, a közösségi média használata, a kérdezési protokollok, a nem segélykérésre szolgáló rövid telefonszámok integrációja, valamint az új generációs, felhő alapú megoldások voltak.”

Forrás:
A világ élvonalában a hazai 112-es segélyhívó rendszer; Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség; 2014. július 21.
ESR – ESR-112 Segélyhívószámra épülő egységes segélyhívó rendszer – EKOP 2.1.12-2011-2012-0001
Korábbi cikkeink a témában: 112-es egységes európai segélyhívó