Skip to main content
Internetközigazgatás: magyarközigazgatási informatikatávközlés

Lázár János miniszter a közigazgatás fejlesztéséről, elektronikus ügyintézésről

Szerző: 2014. szeptember 21.One Comment

„Balatonalmádi – A közigazgatásnak az a feladata, hogy megkönnyítse az emberek életét, mondta Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter a jogászgyűlésen.

– Előadásában úgy fogalmazott, 2010 után szükségszerű volt a közigazgatás átalakítása.
– Új Alaptörvény, új kétharmados törvények születtek, a változás a közigazgatást sem kerülhette el. A közigazgatás az ország versenyképességének egyik fontos záloga. Másrészt a közigazgatásnak nem az a dolga, hogy megnehezítse az emberek életét, hanem hogy megkönnyítse. Ősszel értékelnünk kell az első négy év eredményeit, elkerülhetetlen, hogy további lépéseket tegyünk az ügyfelek érdekében.

– Ön értékel?
– A kormányon belül az én feladatom a közigazgatás összehangolása, a közigazgatási reform. Az állam lehet elégedett magával, de a választópolgárokon ezt nem tapasztalom. Két gyönge pontja van a magyar közigazgatásnak: az egyik az, hogyan képes a gazdasági növekedést, a munkahelyteremtést támogatni, hogyan lehet vállalkozóbarát. A másik az ügyfelek elégedettsége. Én soknak tartom az ügyintézési határidőt, nincs ügyfélbarát jogalkalmazás, sokszor a közigazgatás nem azt mondja meg, hogyan lehet valamit megoldani, hanem azt, hogyan nem. Hozzáállás, mentalitás, gondolkodásbeli problémákat is látok.

– Milyen változások lesznek? Csökken az ügyintézési határidő?
– Kovács Zoltán államtitkár kollégámmal együtt, aki az egész területet felügyeli, készülünk egy jelentést tenni a kormánynak, amely kitér arra, hogyan tudjuk az ügyfeleket jobban kiszolgálni, a bürokráciát, az eljárási költségeket, az ügyintézési határidőt csökkenteni, a jogszabályokat egyszerűsíteni, az ügyeket gyorsítani. Jelentős változás előtt állunk, minél több szolgáltatást kell tudnunk digitálisan vagy személyesen biztosítani a járási hivatalokban, a kormányablakokban. Mindenhol kell legyen a lakosság számára hozzáférhető internet kapacitás, a kormánynak, az államnak két-három éve van, hogy az állami szolgáltatásokat digitalizálja. Meg kell teremteni annak a lehetőségét, hogy valaki egy Veszprém megyei kisebb településről elektronikusan tudja ügyeit intézni, otthon ülve a postán fizetni, személyi igazolványt igényelni. A vállalati szektorban 2018-ban a vállalkozók már csak elektronikus alapon intézhetik ügyeiket.

– Sokaknak nincs számítógépe, internetje.
– A kép vegyes. Részben ellátottsági probléma, nem lefedett az ország, másrészt kapacitásbeli probléma, nem tudják megterhelni a vonalakat. A Magyar Telekommal kötöttünk egy megállapodást, 3 millió 600 ezer háztartást fogunk ellátni szélessávú internet kapacitással.

– Miniszterként elsődleges feladata, hogy a miniszterelnök munkáját segítse.
– Alapvetően a miniszterelnöknek dolgozom, munkaszervezetét irányítom és vannak olyan témák, melyek kiemelt jellegük miatt, például a közigazgatás korszerűsítése, hozzám tartoznak. Ehhez hívtam segítségül Kovács Zoltán képviselőtársamat, barátomat, aki Veszprém megyét, Pápát is képviseli, kiváló államtitkár és nagy lobbierő Veszprém megye számára…”

Forrás:
Lázár János miniszter a közigazgatás fejlesztéséről, elektronikus ügyintézésről ; Balla Emőke; veol.hu; 2014. szeptember 21.
Lásd még: Jogászgyűlés Balatonalmádiban; Ügyvédvilág.hu; 2014. szeptember 17.