Skip to main content
közigazgatási informatika

Elektronikus közigazgatási fejlesztés Újpesten

Szerző: 2014. december 21.No Comments

„Újpest Önkormányzata elsődleges feladatának tekinti, hogy a legmesszemenőbbekig kielégítse a közigazgatási területén élő állampolgárok közszolgáltatási igényeit. Ahhoz, hogy a polgárok elégedettek legyenek, modern szolgáltatásra van szükség. Ennek egyik formája az elektronikus közigazgatás, amely gyors és hatékony, a lakosság érdekeit és kényelmét szem előtt tartó rendszer. Az e-közigazgatás magasabb fokú ügyfél-elégedettséget, szemléletváltást, költséghatékonyságot, a szolgáltatások minőségének javítását és a folyamatok automatizálását eredményezi.

Mint ismert, az e-önkormányzati stratégia célja az önkormányzati szolgáltatások, más központi és egyéb közszolgáltatásokkal való összekapcsolása is. Így a helyi lakosság a helyi portálon keresztül intézheti ügyeit, az önkormányzatok pedig költséghatékonyan szolgáltathatnak.

A modern közszolgáltatások végzését azonban nem csak a korral való haladás ösztönzi. Az erre vonatkozó Európai Uniós ajánlás, a „Common List of Basic Public Services” a tagállamok számára kötelezettségeket határoz meg az állampolgároknak, illetve az üzleti élet szereplőinek elektronikusan nyújtandó közszolgáltatások körére, és azok interneten keresztül történő igénybevételének szintjeire vonatkozóan. Újpest Önkormányzata annak érdekében, hogy mielőbb megvalósítsa a modern közszolgáltatási rendszert, az Államreform Operatív Program – „Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzat önkormányzati feladatainak felülvizsgálata és optimalizálása (ÁROP-3.A.2-2013-2013-0048) – keretében elindította saját projektjét. Első lépésben idén márciusban közvélemény-kutatásokat végeztetett arról, hogy az újpesti lakosok milyen közszolgáltatásokat vesznek legtöbbször igénybe, és mennyire vannak megelégedve azok minőségével. Ennek feldolgozása után a Polgármesteri Hivatal belső szakmai csapata két tanulmányt készített, melyekben az önkormányzat feladatait és azok optimalizálásának lehetőségét vizsgálták felül. Áttekintették, hogy hogyan valósítható meg az e-közigazgatásra való átállás, hogy lehet kialakítani a megfelelő hivatali létszámot, illetve hogyan kell majd módosítani a helyi rendeleteket és szabályzatokat.

A tanulmányok eredményeinek ismeretében került sor a Polgármesteri Hivatal két egysége, a Közterület-felügyelet és a Városüzemeltetési Főosztály közszolgáltatásának modernizálására. Az önkormányzat megvásárolta a Synaptel Munkaerő Irányítás szoftvert és az ahhoz szükséges eszközöket. Az ezeket használó munkatársak elsajátították a működtetési ismereteket.

A közszolgáltatások modernizálása Újpesten tehát elkezdődött, s ennek pozitív hatását a lakosok a jövőben közvetlenül is megtapasztalhatják…”

Forrás:
Elektronikus közigazgatási fejlesztés Újpesten; Budapest IV. kerület – Újpest Önkormányzata/MTI ÖS; 2014. december 17.
ÁROP-3.A.2-2013 Szervezetfejlesztés a Közép-magyarországi régióban levő önkormányzatok számára; Széchenyi 2020
Synaptel; Intelligens mobil hívásrögzítő és területi munkaerő-irányítási szoftver