Skip to main content
Uncategorized

A KKM 165 millió forintból fejlesztette a konzuli ügyfélszolgálatot

Szerző: 2015. január 31.No Comments

„A Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) uniós támogatásból 165 millió forintból fejlesztette a konzuli ügyfélszolgálatot a hatékonyabb ügykezelésért és az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások bővítéséért – közölte a tárca pénteken az MTI-vel.

A minisztérium az Új Széchenyi-terv pályázatának keretében elnyert támogatásból korszerűsítette és egyszerűsítette a konzuli ügyfélszolgálat ügymenetét, továbbá a szolgáltatásainak a körét is növelte. Mint írták, az elmúlt években több százezren folyamodtak magyar állampolgárságért, illetve a külföldön élő magyar állampolgárok száma is jelentősen megnövekedett.

A hatékonyság javítása és a jobb ügyfélkiszolgálás érdekében a minisztérium fontosnak tartotta a korszerű, elektronikus ügyintézés bevezetését, ezért az útlevéllel és a hiteles fordítással kapcsolatos ügyek intézésére online benyújtást támogató alkalmazást hoztak létre. Ennek révén az ügyfelek és az ügyintézők dolga is egyszerűbbé válik. A rendszer rugalmas kialakítása a későbbiekben lehetővé teszi további ügytípusok esetében is az online ügyintézést.

A projekt keretében a konzuli szolgálat e-ügyintézéséhez szükséges informatikai eszközparkjának egy része is megújult. A tárca az új szolgáltatások biztosításához szükséges szerverekhez, a schengeni tagállamokban lévő külképviseletek pedig okmányolvasókhoz, biometrikus adatvételezési készletekhez, több tucat új munkaállomáshoz és egyéb információtechnológiai eszközhöz jutottak.”

Forrás:
A KKM 165 millió forintból fejlesztette a konzuli ügyfélszolgálatot; Külgazdasági és Külügyminisztérium; 2015. január 30.