Skip to main content
közigazgatás: magyar

Folyamatos a szakmai feladatellátás a kormányhivatalokban

Szerző: 2015. május 29.No Comments

„Az április 1-jén felállt új, racionalizált kormányhivatali rendszer kezdeti tapasztalatai biztatóak, az ellátásokat zökkenőmentesen biztosították az integrált szervezeti egységek. A Rádió Orienten Csíkos Zoltán kiemelte, jelenleg a szakkérdések összehangolása, valamint a megfelelő eljárási rend kidolgozása és implementálása zajlik. A Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály vezetője kiemelte,hangsúlyozta, az alapfeladatok folyamatos ellátása mellett halad az új együttműködési típusok kialakítása és összehangolása.

A közigazgatási átalakítások döntő zöme a bürokrácia csökkentését célozza. Az igazgatási szolgáltatás fókusza a hozzáférhetőség, az azonos színvonalú, ügyfélbarát ügyintézés és az integrált feladatellátás. A Rádió Orienten Csíkos Zoltán elmondta, a 2011-es év jelentette a szervezeti és szemléleti nagy áttörést. Az átszervezéseknek köszönhetően takarékos a működés, illetve megszűnnek a párhuzamosságok. A főosztályvezető hozzátette, gyorsabb és átláthatóbb az ügyintézés, nőtt az állampolgárok államba vetett bizalma.

„Az ügyfélközpontúság, a partnerség megjelenése és a munkatársak elkötelezettsége jó alapot ad a jövőbeni irányokhoz” – Csíkos Zoltán kiemelte, a továbbfejlesztés iránya a költséghatékony üzemeltetés, az elektronikus informatikai rendszer bővítése, a papírmentes iroda létrehozása, a szervezet átláthatóságának erősítése, valamint a koordináltabb működés. A főosztályvezető hozzátette, a proaktivitás és a problémamegoldó gondolkodás jegyében folyamatosak a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal tájékoztatói és fórumai. „A hivatal hangsúlyosan jelen van a társadalmi életben, emellett a szervezeti kultúra továbbépítésén és elmélyítésén dolgozik.”

A 2015. április 1-jei külső és belső integráció hatására új feladatok és hatáskörök kerültek a kormányhivatalokhoz, emellett átláthatóbbá és letisztultabbá vált a szervezeti egységek rendszere. A Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály vezetője elmondta, a megyei törzshivatal 9 főosztályából és 15 szakigazgatási szervéből 11 főosztály lett. Csíkos Zoltán hangsúlyozta, a vezetői szintek számának racionalizálása nem járt létszámcsökkentéssel. „Fő célunk közelebb kerülni az állampolgárokhoz, erősíteni a versenyképességet és a szolgáltatás színvonalát” – a főosztályvezető kiemelte, folyamatosan egyeztetnek a helyi vállalatokkal, továbbá gyorsabb és egyszerűbb a döntéshozatal.

Az integrációt követően a Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály több feladatcsoportot foglal magába: az egészség- és nyugdíjbiztosítás mellett a rehabilitációs feladatokat, a baleseti és megtérítési orvosi szakellenőrzést, illetve a családtámogatást fogja össze. „Áprilisban 6000 felett volt a személyes, míg 5800 körül a telefonos megkeresések száma. Az elmúlt hónapban több mint 36 ezres volt az ügyiratforgalom” – Csíkos Zoltán példaként a fogyatékosságtámogatást, a családi pótlékot, az anyasági támogatást, a nagycsaládosok gázár-támogatási ügyeit, a baleseti megtérítési eljárást, a táppénzutalást, a nyugellátások megállapítását, illetve a megváltozott munkaképességű állampolgárok ellátását emelte ki. példaként.

Az új rendszer kezdeti tapasztalatai biztatóak, az ellátásokat zökkenőmentesen biztosították a kormányhivatal szervezeti egységei. A főosztályvezető kiemelte, jelenleg zajlik a szakkérdések összehangolása, valamint a megfelelő eljárási rend kidolgozása és implementálása. „Az alapfeladatok folyamatos ellátása mellett halad az új együttműködési típusok kialakítása és összehangolása, a bürokrácia további csökkentése.””

Forrás:
Folyamatos a szakmai feladatellátás a kormányhivatalokban; OrientPress; 2015. május 27.