Lassult az internetes kiskereskedelem növekedése

„Évek óta nem volt olyan rossz hónapja az internetes és csomagküldő kiskereskedelemnek, mint márciusban.

Februárban és márciusban komoly lassulást szenvedett el az internetes és csomagküldő kiskereskedelem itthon. A korábbi 30-40 százalékos éves bázisú növekedések után 13 és 4,5 százalék volt a növekedés üteme.

A márciusi számot részben magyarázhatja a vasárnapi boltzár, illetve a szabályozásnak az a passzusa, amely a házhoz szállítást tiltja.

Meglepő lenne ugyanakkor ha a februári lassulásban már szerepet játszott volna a március közepén bevezetett tilalom, hacsaknem a szabályozást övező bizonytalanság eredményezhetett ilyen volument.

Mivel még nem áll rendelkezésünkre hosszú adatsor, nehéz következtetni, így jelenleg azt sem lehet kizárni, hogy a robbanásszerű növekedés után most érte el plafonját a magyar internetes kereskedelem. Ez utóbbi azonban annak tükrében lenne furcsa, hogy az e-kereskedelem a teljes kiskerforgalomnak mindössze 2 százalékát teszi ki, illetve egy ilyen „telítődésnek” nem egyik pillanatról a másikra kellene jönnie.

A növekedés ütemének visszaesése egyébként a teljes kiskereskedelemre is jellemző idén, bár még a márciusi éves bázisú emelkedés is eléri a tavalyi év átlagos volumenét, amely 5,1 százalék.”

Forrás:
Megreccsent az internetes kiskereskedelem; mfor.hu; 2015. május 27.

A bejegyzés kategóriája: gazdaság, Internet
Kiemelt szavak: , , , , , .
Közvetlen link.