A közoktatás-finanszírozás eredményességének összefüggései

„…Az oktatás fontos stratégiai területnek számít a legtöbb országban. Ezzel kapcsolatban pontosabb képet kaphatunk az adott ország oktatásfinanszírozásának áttekintése után. A változásokhoz sok pénzre van szükség, melyet technikai, műszaki fejlesztésre, pedagógus-továbbképzésre, új oktatási módszerek bevezetésére lehetne fordítani. Dolgozatomban az oktatásfinanszírozásának és egyes országok, kiemelten Magyarország gazdasági teljesítményének kapcsolatát vizsgálom.

Elsősorban azt próbálom megállapítani, hogy a színvonalas oktatáshoz Magyarország elegendő forrást biztosít-e a közoktatás számára. Ennek elemzését több oldalról próbálom megközelíteni. Önmagában vizsgálom a magyar oktatásfinanszírozást, ugyanakkor a nemzetközi trendekkel is összehasonlítom. A nemzetközi kompetenciamérések eredményét figyelembe véve próbálom megítélni a finanszírozás mértékét…”

Forrás:
A közoktatás finanszírozás eredményességének összefüggései; Madaras Attila; Kaposvári Egyetem, Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskola; 2015. június 18. (pdf)

A bejegyzés kategóriája: közigazgatás:magyar, művelődés, szakirodalom
Kiemelt szavak: , , , , , , , .
Közvetlen link.