Területi oktatáskutatás. Vizsgálatok az iskolázás területi folyamatairól

„Milyen jellegzetességekkel, hogy ragadhatók meg azok a feltételek, körülmények, amelyek országunk különböző területein élő lakosságát mozgatják, motiválják? Hogyan vizsgálhatók a területi különbségek, amelyeket egyéni tapasztalások, szociográfiák, szociológiai leírások nyomán ilyen vagy olyan mélységben megismerünk? Milyen különbségek vannak egy túlnyomórészt központilag irányított oktatáspolitika helyi-területi érvényesülésében, a minden állampolgár számára kötelezően előírt tankötelezettség, a nagyjából nagykorúságig tartó iskolalátogatásban? A dolgozat fejezetei ilyen kérdésekre keresik a választ, elsősorban és kiemelkedő fontossággal a társadalomföldrajz eszközeivel, módszereivel és szemléletével. Olyan társadalomföldrajzi megközelítésről van szó, amely regionális földrajzi módszereket alkalmaz és az oktatáspolitika különböző prioritásainak, céljainak megvalósulását vizsgálja és értékeli…”

Forrás:
Területi oktatáskutatás. Vizsgálatok az iskolázás területi folyamatairól; Híves Tamás; Pécsi Tudományegyetem, Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola; 2015. december 15. (pdf)

A bejegyzés kategóriája: közigazgatás:magyar, művelődés, szakirodalom
Kiemelt szavak: , , , , , , , , .
Közvetlen link.