Skip to main content
közigazgatás: magyarközigazgatási informatikatörvények, határozatok

Folytatódhat a közigazgatási bürokráciacsökkentés

Szerző: 2016. április 6.No Comments

„Az adminisztrációs terhek, a bejelentési kötelezettségek csökkentése a célja a közigazgatási bürokráciacsökkentés folytatásáról szóló, a Miniszterelnökséget vezető miniszter jegyezte törvényjavaslatnak.

Jelenleg ha az ügyfél valamely adatát – például a lakcímét vagy a székhelyét – több nyilvántartás vagy névjegyzék tartalmazza, akkor az adat megváltozását mindenhol külön-külön be kell jelentenie. Egyes névjegyzékekben és nyilvántartásokban olyan adatok is szerepelnek, amelyek esetében más nyilvántartás minősül közhitelesnek, ám ezeknek az adatoknak a változását az egyéb nyilvántartást, névjegyzéket vezető szervnek is be kell jelenteni – részletezi az indoklás.

Ez a többszörös bejelentési kötelezettség a Miniszterelnökség javaslata alapján úgy változna, hogy csak egy szervnek kell bejelenteni az adatváltozást, és ez továbbítja az információt a többi érintett hatóságnak.

Azt is tartalmazza az indítvány, hogy ha valakinek ellopják az adó-, illetve a TAJ-kártyáját, és erről a kiállító hatóság hivatalból – a rendőrségtől – tudomást szerez, akkor intézkednie kell az igazolvány pótlásáról.

Emellett az előterjesztő több mint 70 olyan törvényt is hatályon kívül helyezne, amely ugyan még hatályos, vagyis része a jogrendszernek, de nem fejt ki érdemi joghatást, mivel normatív tartalommal nem vagy csak alig rendelkezik.
A törvény július 1-jén léphet hatályba.”

Forrás:
Folytatódhat a közigazgatási bürokráciacsökkentés; MagyarIdők/MTI; 2016. április 6.
T/10096. számú törvényjavaslat a közigazgatási bürokráciacsökkentés keretében egyes adminisztratív kötelezettségek megszüntetésével összefüggő törvénymódosításokról; 2016. áprilisa (pdf)