Skip to main content
közigazgatás: magyar

Hogyan működik a III. kerület új kormányablaka?

Szerző: 2016. június 22.No Comments

„Május 31-én nyitotta meg kapuit a III. kerület legújabb kormányablaka, ahol azóta már több, mint 3200 ügyet intéztek. A helyi hivatal felépítéséről, az utóbbi évek változásairól és a nyári feladatokról, tervekről Simon Józsefné hivatalvezető beszélt a Rádió Orientnek.

A legutóbbi adatok szerint 128.536 fő él jelenleg a színes, három lakóteleppel, hegyvidéki és Duna parti, valamint kertvárosi résszel is rendelkező kerületben, melynek központja a jól megközelíthető Fő tér és Flórián tér. A kormányhivatal 2013 januárjában kezdte meg a működését egy törzsrésszel és két szakigazgatási szervvel, ez utóbbi kettő az integrációk során beolvadt, s létrejött egy gyámügyi és egy foglalkoztatási osztály belőlük. A váltás kezdetben ugyan sok nehézséggel járt, de a munkatársak csapatmunkája segítségével minden problémát sikerült végül megoldani – tette hozzá Simon Józsefné.

Immáron az önkormányzattal is jó a kormányhivatal kommunikációja, akikre az egyik legnagyobb lakosságú és területű kerületként komoly munka hárult a szociális ellátások hatósági munkájával. Átlagosan 3-5000 embert érintenek ezek az ügyek, melyek elvégzésére egy hatékony, sémák alapján dolgozó csapatott állítottak össze, akik egyértelmű, érhető határozatokkal és partneri kapcsolattartással igyekeznek segíteni az ügyfeleket. Miután a hadigondozási ellátás is hozzájuk került, több mint 560 kérelem érkezett be hozzájuk ebben a témakörben, melyeknél meg is tudták állapítani a jogosultságot.

A foglalkoztatási osztály a munkaadókat és munkavállalókat próbálja minél inkább közelíteni egymáshoz. 19 fős állománya nagy ügyfél-forgalommal szembesül, mivel az első és a második kerület is hozzájuk tartozik, átlagosan napi 250 ügyfelet fogadnak. 2015-ben közel 120.000 iktatott ügyirattal foglalkoztak, melyekből 10.100 döntés született. Foglalkoznak a TÁMOP-os és a VEKOP-os lehetőségekkel is, ez utóbbi egyik része a 25 év alattiaknak szóló Ifjúsági garanciaprogram, a másik a 25 felettieknek kialakított Út a munkaerőpiacra, de újraindult a Nők 40 felett program is. A közfoglalkoztatás évek óta 350-400 fővel működik a kerületben -tette hozzá a hivatalvezető, aki azt is kifejtette, hogy kerületükben nincs több munkanélküli, mint Budapest egyéb területein.

A gyámügy legnehezebb feladata a kapcsolattartás a gyakran egymással ellentétben álló ügyfelekkel, két fő feladatkörük pedig a gondnokság és a gyámság kérdése. Az okmányirodából 2015 végén lett kormányablak, mely a május végi nyitásig Békásmegyeren, egy kisebb helyen működött, a csak helyben, lakcím szerint végezhető ügyek érdekében. Itt a személyi okmányokból közel ezerrel több kérés érkezett a korábbiaknál, a jármű-igazgatásban pedig nagyjából 3000-rel volt több kérelem. Mindkettő összefügg a januárban bevezetett bürokráciacsökkentéssel, s az ez által ingyenessé vált szolgáltatásokkal, de a járművek kapcsán az agglomerációból is többen keresték fel a kerületi kormányhivatalt.

Simon Józsefné elmondta, hogy az ügyfelektől elégedettséget tapasztal. Ezt bizonyítják a számadatok is, melyek szerint 2015-ben 22.235 ügyben, 71.154 döntésre és 224 fellebbezésre csupán 20 panasz jutott, de a hivatal célja, hogy még ezt az alacsony számot is tovább csökkentsék. A munkatársak bíznak a július elsején életbe lépő életpályamodellben is, mely által a középfokú végzettségűek fizetése is emelkedni fog, s folyamatos továbbképzési, előremeneteli lehetőségek állnak majd a közszolgálatban dolgozók előtt.

Május 31-én nyílt meg a tágas, 32 munkaállomással, modern felszereléssel rendelkező új kormányablak, mely immáron 49 órában fogadja az ügyfeleket. Idén valószínűleg az is kiderül, hogy milyen plusz feladataik lesznek, melyeket felkészülten fognak várni -fűzte hozzá a hivatalvezető.”

Forrás:
A legfontosabb az elégedettség Óbuda frissen átadott kormányablakában; OrientPress; 2016. június 20.