Skip to main content
közigazgatás: magyar

Majdnem száz helyen költözik be a NAV a kormányablakokba

Szerző: 2017. július 30.No Comments

„Nyáron tucatnyi város kormányablakában nyitott ügyfélszolgálatot az adóhivatal, az egységek számának bővítése azonban a következő hónapokban is folytatódik. – Idén újabb 15, jövőre pedig további 64 helyszínen nyílik úgynevezett NAV-ablak – nyilatkozta a Magyar Időknek a hatóság vezetője. Tállai András azt várja, hogy a fejlesztéssel pénzt és időt spórolhat a szervezet az adófizetőknek azzal, hogy a lakosság és a vállalkozók minden hivatalos jellegű ügyüket egy helyen intézhetik majd el.

Idén is gőzerővel folytatódik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) átalakítása – nyilatkozta lapunknak a szervezet vezetője, a nemzetgazdasági tárca államtitkára. Tállai András a mostani időszak újdonságai közül azt emelte ki, hogy a hatóság több tucat településen beköltözik a kormányablakokba. Mint az államtitkártól megtudtuk, az úgynevezett NAV-ablak program három fázisból áll. Az első idén július elsejével kezdődött, akkor 12 helyszínen nyílt a helyi kormányablakban adóhivatali egység. Mások mellett Paks, Siklós, Mohács, Komló, Szigetvár, Csorna, Lenti és Nyírbátor adófizetői jutottak hozzá a legújabb adminisztrációs lehetőséghez.

– A NAV-ablakokban elintézhető ügyek listája meglehetősen hosszú – hívta fel a figyelmet Tállai András. Az adóazonosító jellel, az adókártyával és az adószámmal összefüggő teendők elvégzése mellett mód van bankkártyás befizetésre, kérhető jövedelemigazolás, miként az ügyfélkapuhoz is bárki hozzáférést szerezhet. Ezeken túl általános szóbeli tájékoztatáshoz juthatnak a magánszemélyek és a vállalkozások képviselői, de leadhatók a különféle iratok, így a bevallások, a kérelmek és az adatlapok is.

– Az, hogy a NAV a kormányablakokba költözik, érdemben segítheti az adófizetők dolgát – vélekedett Tállai András. Az államtitkár szerint pénzt, időt, energiát spórolhatnak az érintettek, hiszen akár más hivatalos ügyük elrendezésével is egybeköthetik az adóügyi feladataikat. A NAV vezetője szerint sok esetben az is fontos lehet, hogy akinek szüksége van rá, szakképzett személyzettől kaphat segítséget.

Mint az államtitkártól megtudtuk, a program második szakasza a következő hónapokban kezdődik: a júliusban megnyitott egy tucat NAV-ablak mellett az év végéig újabb 15 helyszínen költözik be az adóhatóság a kormányhivatalokba. A szükséges átalakítások után például Tamásiban, Orosházán, Keszthelyen és Kiskőrösön is megkezdik a munkát az új kirendeltségek.

– A jövő év elejétől indul a harmadik fázis újabb 64 helyszínnel – mondta Tállai András. Akkor – sok más helyszín mellett – Bonyhád, Tolna, Pécsvárad, Kiskunfélegyháza, Barcs, Csurgó és Fonyód kap majd NAV-ablakot.

– A fejlesztés nyomán a NAV ügyfélszolgálati hálózata jelentősen kibővül – tette hozzá Tállai András –, a jövőben 22 központi ügyfélszolgálat, 91 kormányablakban működő egység, 52 kirendeltség és 16 ügyfélszolgálati hely, vagyis összesen 181 helyszín várja majd az adófizetőket. A változás érdemleges, a bővítés előtt 117 NAV-egységet kereshettek fel az érdeklődők. – A hivatali helyszínek számának növelésével a hatóság 64 olyan településen is megjelenik, ahol a korábbiakban nem volt lehetőség a személyes ügyintézésre – mondta az államtitkár, majd hozzáfűzte: a kormányablakokban megnyíló ügyfélszolgálatok nyitvatartási idejét meghosszabbították azért, hogy még könnyebben elérhető legyen a NAV bármely szolgáltatása.”

Forrás:
Majdnem száz helyen költözik be a NAV a kormányablakokba; Magyar Idők; Jakubász Tamás; 2017. július 25.